וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן תכהן עוד שנתיים כממונה על ההגבלים העסקיים

מאת אורה קורן

19.10.2009 / 7:02

שר התמ"ת בן-אליעזר: "התחרות היא אחת הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי"



>> הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, תכהן שנתיים נוספות בתפקידה ובכך תארך תקופת כהונתה שש שנים. כך סוכם בפגישה שנערכה בין קן לשר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, בשבוע שעבר.



קן, 43, מוסמכת בהצטיינות במינהל עסקים באוניברסיטה העברית, עבדה במשך 15 שנה במשרד התמ"ת בשורה של תפקידים ניהוליים, לפני שהגיעה לרשות.

בן אליעזר הביע בפגישה את שביעות רצונו מתפקודה של קן. "התחרות היא אחת הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי, ועל כן תפקידך מרכזי וחשוב במיוחד בימים אלה", אמר לקן.



בתחילת כהונתה ברשות ירשה קן החלטה של קודמה בתפקיד, דרור שטרום, לקנוס את עלית בפרשת דחיקת קדבורי מהמדפים בקנס סמלי, ואישרה אותה. ההחלטה פגעה בכושר ההרתעה של הרשות. בסוף 2007 ניהלה קן חקירה נגד בזק בפרשת ניתוק מנויי hot מהתשתית הטלפונית, וחרף מסקנתה כי הנהלת החברה לא פעלה כראוי, לא נקטה צעדים נגדה.



לאחר חילופי גברי בתפקידי מפתח ברשות, רשימת ההישגים של קן התארכה והלכה. בין הצלחות הרשות ניתן למנות את הקביעה מ-2009 כי הבנקים הגדולים במשק פעלו תוך שיתוף פעולה - העשויה לשמש בסיס לתביעה ייצוגית נגדם במיליארדי שקלים. הבנקים צפויים לערער על הקביעה. בנוסף, למרות התנגדות נמרצת מצד אל על, הצליחה קן להכניס את ענף התעופה לתחולת חוק ההגבלים העסקיים.



עוד ביצעה קן חקירה מהירה נגד מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, בחשד שהפר לכאורה את תנאי המיזוג עם קלאבמרקט. בעקבות החקירה, שהתבססה על תלונות לגבי מהלכים שנקט נגד ספקים בניסיון לפגוע לכאורה בתחרות מול רבוע כחול, הבהירה קן כי בכוונתה לנקוט נגדו הליך פלילי. הפרשה טרם הסתיימה, לאחר שרוזנהויז הגיש טענות נגד, ואלה נבחנות עתה ברשות.



פעילויות נוספות היו מול איגודים מקצועיים דוגמת הקבלנים, סוכני הנסיעות, השמאים והגנים הפרטיים, במטרה להפסיק נוהג של תיאום עסקי בין חבריהם.



קן גילתה דאגה לתחרות במשק גם על רקע משבר האשראי, ופעלה להגביל את מספר הגופים המוסדיים שיוכלו לשתף פעולה בגביית חובות מחברות כושלות שהנפיקו להם אג"ח. ואולם לנוכח התנגדות נמרצת במשרד האוצר למהלך, נסוגה קן מהמגבלות שהתכוונה להטיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully