וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסטל רכשה את תדיראן מוצרי צריכה ב-16 מיליון שקל; עד 140 עובדים יפוטרו

מאת אורה קורן

19.10.2009 / 7:02

"אנו בוחנים את כל האופציות לשמר חלק מהייצור בישראל - אך זה כמעט בלתי אפשרי בלי עזרה מהרשויות", אמר הבעלים של קריסטל



>> חברת קריסטל, שבבעלות משה ממרוד, חתמה על הסכם לרכישת תדיראן מוצרי צריכה מעפולה, תמורת 16 מיליון שקל. העסקה נחתמה לאחר שחברת קרייר, בעלת השליטה בתדיראן, הודיעה להנהלת תדיראן בתחילת השנה כי בכוונתה להעביר את פעילות ייצור המזגנים של החברה לסין. מקריסטל נמסר כי המו"מ נמשך כשישה חודשים וכי עד סוף השנה ייסגר המפעל בעפולה.



במסגרת העסקה תיהפך קריסטל, באמצעות תדיראן, למפיצה הבלעדית של מזגני תדיראן, אמקור, קרייר וטושיבה בישראל.

את גיבוש העסקה הובילו וניהלו דורון סלע, סמנכ"ל הכספים של קריסטל, ובית ההשקעות כלל פיננסים טהורי, שייצג את קרייר וליווה את העסקה באופן בלעדי.



"אנו רוכשים את הפעילות עם מצב נתון שבו החליטה הנהלת קרייר לסגור את המפעל בעפולה. אנו בוחנים את כל האופציות בכדי לשמר חלק מפעילות הייצור בישראל - מהלך שבמצב השוק כרגע הוא כמעט בלתי אפשרי בלי עזרה אמיתית מהרשויות", אמר ממרוד.



ממרוד אמר ל-themarker כי בתדיראן מועסקים כיום כ-340 עובדים, מתוכם תמשיך קריסטל להעסיק 150-200 בתחומי שיווק, הפצה ושירות. בנוסף היא בוחנת אפשרות להעסיק 60 מעובדי הייצור, אם תקבל סיוע מהרשויות.



"לאחר בדיקות הגענו למסקנה שאנו מוכנים לשקול את השארת פעילות ייצור המזגנים המיני-מרכזיים, הידועים כסופר איכותיים, ושבישראל יש התמחות גבוהה בהם. כדי שזה יקרה צריך סיוע מהממשלה ומעירייה", אמר ממרוד.



סמנכ"ל הכספים של קריסטל, דורון סלע, הכחיש כי סל ההטבות שדרשה החברה כולל מס על יבוא מזגנים, כפי שהבינו בכירים במשרד התמ"ת. לדבריו, קריסטל צפויה ליבא מזגנים מהיצרן הסיני שאליו תעבור פעילות הייצור של תדיראן קרייר, שכבר כיום מייבאת מזגנים שלו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully