וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה טקס החתימה על הקמת תחנת הכוח של החברה לישראל

אבי בר-אלי

19.10.2009 / 7:02



>> טקס החתימה על הוצאתה לדרך של תחנת הכוח opc במישור רותם נדחה אתמול ברגע האחרון - כך נודע ל-themarker. זאת לאחר שהיה אמור להתקיים היום במעמד שר התשתיות הלאומיות, עוזי לנדאו; החשב הכללי, שוקי אורן; ובכירי קבוצת החברה לישראל, זכיינית הפרויקט. הסיבה לדחייה היא מחלוקת נוספת שפרצה אתמול בין רשות החשמל לבין חברת החשמל.

החתימה על הסכם מכירת החשמל (ppa) של תחנת הכוח הפרטית מעוכבת מזה כשנה, לאחר שחברת החשמל דרשה מהרשות להכיר לה בסל עלויות נרחב של רכש החשמל מהיצרן הפרט, ואילו הרשות התנגדה להרכבו. לאחר פגישה שקיימו בספטמבר ראשי אגף החשב הכללי עם הרשות נדמה היה כי המחלוקת באה על פתרונה, אך אתמול שיגרה הרשות מכתב שבו סייגה את התנאים בהם תכיר בעלויות חברת החשמל העתידיות - ובתגובה סירבה חברת החשמל לחתום על המסמך. לפי שעה, לא נקבע מועד חדש לחתימה.



opc זכתה ב-2003 במכרז הממשלתי להקמת תחנת כוח פרטית במישור רותם, בהספק של 400 מגה-ואט. לפני כשלוש שנים בוטל המכרז על ידי החשב הכללי דאז, ירון זליכה, אך המדינה חזרה בה מהביטול בעקבות עתירת החברה לבג"ץ, והסכימה כי התחנה תוקם לפי תנאי המכרז המקורי. הפרויקט המוחזק כיום בידי החברה לישראל (80%) ודלקיה (20%), אמור לפעול מ-2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully