וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה תובעת את עיריית תל אביב ב-16.7 מיליון שקל: הסתירה תוכנית לבנייה על המגרש בשדרות רוטשילד 1

מאת רנית נחום-הלוי

19.10.2009 / 7:02

חברת פגסוס, לשעבר בעלת המגרש שעליו נבנה כיום מגדל רוטשילד 1 היוקרתי, טוענת שניסתה לקדם תוכניות בנייה במקום, אך הן נדחו על ידי העירייה והוועדה המקומית עד לרכישתו על ידי חברת הפניקס



>> חברת פגסוס טרייד סנטר שבבעלות אלמאני הולדינג, שבה החזיקה משפחת צוקרמן, הגישה אתמול תביעה על סך 16.7 מיליון שקל נגד עיריית תל אביב והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. לטענת החברה, העירייה מנעה ממנה קידום תוכניות על מגרש שהיה בבעלותה, בשדרות רוטשילד 1 בתל אביב. ואולם לאחר שחברת הפניקס רכשה את המגרש ב-93', אושרה לה הקמת מגדל במקום, שכיום נבנה על ידי קבוצת חבס.

לטענת באי כוחה של פגסוס, עו"ד מרדכי גלוסקה ומירב דבש-עשור, במשך 17 שנה פסלה הוועדה המקומית כל הצעה לתכנון ובנייה בקרקע בנימוק של הפקעת חלקים ניכרים ממנה לצורכי סלילת דרך וכביש. כך, לאחר 17 שנות ניסיון לתכנון השטח, החליטה החברה למכור את הקרקע - בהפסד. ואולם לטענתה, רק לאחר מכן התברר לה כי כמה חודשים לפני המכירה אישרה העירייה בנייה בקרקע. "הנתבעות פגעו בחוסר תום לב ותוך שימוש לרעה בסמכויותיהן בקניינה של התובעת", נטען בכתב התביעה.



לפי התביעה, ב-74' רכשה פגסוס את הקרקע במתחם רוטשילד 1 מחברת לקימום והשקעות, מתוך מטרה להקים בניין משרדים שיתפתח כ"סיטי" של תל אביב. בקרקע ניתן היה להקים קומות בודדות מעל המבנה הקיים, במסגרת פסק בוררות שנחתם בין העיריי ולקימום. ואולם כשנה לאחר שפגסוס רכשה את הקרקע, העירייה חזרה בה מפסק הבוררות ופירסמה תוכנית חדשה, המקפיאה את הבנייה ומייעדת חלקים מהמגרש לדרך שתהווה המשך לשדרות רוטשילד.



בתביעה טוענת פגסוס, כי במשך 17 שנה היא ניסתה לקדם תוכניות בנייה על הקרקע וכל הצעותיה נדחו, בהן הקמת חניונים וחנויות מתחת לקרקע. בהמשך כפתה העירייה על פגסוס שיתוף פעולה עם בעלי חלקה סמוכה לקידום בנייה בקרקע, החלטה שחייבה שכל בנייה במקום תיעשה בהסכמת כלל הבעלים.



מהתנהלות העירייה למדו בעלי החברה כי אין בכוונתה לקדם תוכנית בנייה בקרקע וחלקים ניכרים ממנה יופקעו לצורכי דרך וללא כל פיצוי. לפי התביעה, היטיב להסביר זאת מהנדס עיריית תל אביב לשעבר, שהתנגד לאפשרות בנייה במקום ובפגישה עם נציגי החברה אמר: "פה יצמח גזר אם תבנו".



בנובמבר 93' מכרה פגסוס את השטח להפניקס ב-10.8 מיליון דולר. בפועל מתברר כי כבר באותה שנה החלה הוועדה המקומית בניסוח תוכנית חדשה, שבה דובר לראשונה על ביטול ההרחבות לצורכי דרך והגדלת זכויות הבנייה להקמת חניון תת-קרקעי בן ארבע קומות המיועד לתפעול מסחרי. בכתב התביעה נטען כי "מה שהתובעת לא ידעה בעת המכירה הוא שכבר במאי 93' אושרה תוכנית להפקדה בוועדה המחוזית, מבלי ליידע אותה. אלמלא הסתרת הליכי התכנון מהתובעת, היא לא היתה מוכרת את השטח". לאחר שינוי הייעוד התקשרה העירייה עם רוכשי המגרש בהסכם חכירה להקמת חניון והגדילה את זכויות הבנייה למגורים בקרקע.



מהעירייה נמסר: "התביעה התקבלה ולאחר שתילמד נמסור לביהמ"ש את התייחסותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully