וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הדלק לא התקינו מערכות לאיסוף אדי דלק - ונקנסו ב-1.5 מיליון שקל

מאת אבי בר-אלי

19.10.2009 / 7:02

פז, דלק וסונול איחרו בהתקנת המערכות במתקני הניפוק. השופט חייב אותן להתקין את המערכות גם בתחנות תדלוק בתוך חמש שנים



>> החברות סונול, דלק ופז ייקנסו בסכום של 500 אלף שקל כל אחת, מכיוון שלא עמדו בלוח הזמנים להתקנת מערכות לאיסוף והשבת אדי דלק ("מישוב אדים") - כך פסק אתמול בית משפט השלום בחיפה. זאת, בעקבות איחור של 16-21 חודשים בהתקנת מערכות מישוב אדים במתחמי ניפוק הדלק של החברות - תוך הפרת רישיון העסק שניתן להן.

בהחלטתו חייב עוד השופט, זאיד פלאח, כל אחת מן החברות להתקין מערכות מישוב אדים ב-35 תחנות תדלוק של כל אחת מהן בתוך חמש שנים. העלות הכוללת של ההתקנה היא 8 מיליון שקל לכל חברה. זאת, בנוסף על התחנות שבהן יתקינו החברות את מערכות המישוב בהתאם להסדר עליו סיכמו בנפרד עם המשרד להגנת הסביבה.



"פליטת אדי דלק לאוויר עלולה היתה לסכן חיי אדם, ואולי גם לפגוע בכל החי והצומח שבסביבה", כתב השופט בהחלטתו. "ההסכמים אליהם הגיעו חברות הדלק והמשרד לאיכות הסביבה, בדבר התקנת מערכות למישוב אדים, הם הסכמים מבורכים".



החל מאפריל 2003 חויבו כל חברות הדלק להתקין מערכות למישוב אדים במתחמי הניפוק שלהן, במטרה לצמצם את פליטת אדי הבנזין ממסופי הדלק. חובה זו הוכנסה כתנאי נוסף לרישיון העסק של מתחמי הנפוק - אבל חברות הדלק לא עמדו בלוחות הזמנים שהוקצבו להן.



יש לציין כי בשנים האחרונות חויבו חברות הדלק להתקין מערכות מישוב אדים גם בתחנות התדלוק עצמן. תחילה, במנגנון הזרמת הדלק מן המכליות (1 stage), ובאחרונה הגיעו להסדר על התקנן מערכות יניקת אדים גם במשאבות תדלוק (2 stage). זאת, בחלק מהתחנות תוך דש על תחנות הממוקמות בריכוזי אוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully