וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד החדש של קרנות הגידור: השקעה בהסדרי גירושים

גרדיאן

19.10.2009 / 7:02

קרנות הגידור מציעות לממן את הוצאות המשפט בתמורה לנתח מהסכם הגירושים הסופי



>> קרנות הגידור ידועות בהשקעות לא קונבנציונליות, אך המהלך האחרון שלהן צבעוני במיוחד: השקעה בגירושים. קרנות הגידור מציעות למתגרשים לממן את הוצאות המשפט, בתמורה לנתח מהסכם הגירושים הסופי. לאחר שהפסידו כמחצית מ-2 טריליון הדולר בנכסים אותם ניהלו לפני כשנתיים בעקבות המשבר, קרנות הגידור מחפשות כיום את ההשקעות במקומות אלטרנטיביים יותר מאי פעם.

קרנות הגידור, המממנות משפטי גירושים, דורשות לעתים נתח של 20%-30% מההסדר הכספי עבור הסיכון. הלקוחות, אשר מתקשים בימים אלה להשיג מימון מהבנקים להליכים המשפטיים (אשר עלולים להגיע ליותר מ-50 אלף ליש"ט), נאלצים למצוא דרכים אלטרנטיביות למימון הוצאות המשפט.



לונדון נחשבת לאחד השווקים המושכים ביותר עבור קרנות שכאלה. פעמים רבות מיוחס ללונדון התואר "בירת הגירושים של העולם", מכיוון שבני זוג שבחרו אורח חיים של עקר או עקרת בית זכאים ל-50% מהנכסים המשותפים.



לאחר מספר חודשים של ירידה בפעילות ההליכים המשפטיים בנוגע לתיקי גירושים, הסתמנה עלייה. "בשלב מסויים במשבר, אנשים חשבו פעמיים לפני שהחליטו להתגרש, בגלל הירידה האפשרית בערך ההון המשפחתי", אמר לגרדיאן סיימון ג'ייקובס, מחברת עורכי הדין סדונס. "אבל עכשיו התקופה השתנתה. לא לגמרי, אבל אנשים מתחילים לחשוב שהתחילה תקופה כלכלית חדשה, וכי אפשר לחשוב על גירושין", הוסיף.



לא כל מנהלי קרנות הגידור רואים בהשקעה בהליכים משפטיים כהשקעה אלטרנטיבית מוצלחת. לסלי פרין, שותפה בחברת קלוניס קפיטל המממנת הליכים משפטיים הקשורים לחלוקת נכסים, אמרה כי אינה מעוניינת לממן הליכים משפטיים של תיקי גירושים, בשל היותם רגשיים.



"אנחנו מממנים הליכים משפטיים הגיוניים ואחראיים. החשש שלי הוא שהליכים הקשורים בגירושים לא מתאימים לקטגוריה. הם נוטים להיות לא הגיוניים מבחינה כלכלית, ולא אחראיים", סיכמה פרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully