וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת הכלכלה תקפיא העברת 36% מתקציבי הטלוויזיה להפקות מקור - אם לא תקודם הרפורמה ברשות השידור"

מאת צבי זרחיה

19.10.2009 / 7:02

כך אמר אתמול יו"ר הוועדה ח"כ אקוניס. מנכ"ל רשות השידור: "56% מהוצאות הרשות הן בגין שכר, והדבר לא מותיר מקורות מספיקים ליצירת תוכן כנדרש מגוף ציבורי"



>> יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, הודיע כי הוועדה לא תקדם את הצעת החוק להעברת 36% מתקציבי הטלוויזיה של רשות השידור להפקות מקור החל מ-1 בינואר 2010, לפני שתוודא שיש התקדמות של ההליכים הנדרשים לקידום הרפורמה ברשות השידור.

אקוניס כינס אתמול ישיבה ראשונה של הוועדה לדיון בהצעת החוק, שהופרדה מחוק ההסדרים במשק, אך הודיע כי לא יקדם את הצעת החוק בטרם תבוצע רפורמה מקיפה ברשות השידור הכוללת התייעלות כלכלית, פרישת עובדים ושיפור התוכן. אקוניס טען כי הדיונים על ביצוע הרפורמה ברשות מתקיימים לאט.



"לא ניתן להשאיר את רשות השידור במצב שבו במשך שנים שואפים לרפורמה, אך בפועל היא לא מתקיימת", אמר אקוניס. הוא הודיע שייפגש יחד עם יו"ר ועדת החינוך ח"כ זבולון אורלב ועם השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, כדי לוודא את ההתקדמות בפועל של ההליכים הנדרשים לקידום הרפורמה.



אורלב אמר כי הוא מצפה מאדלשטיין לקחת מנהיגות ולהעביר את הרפורמה. "אי אפשר לאשר את החוק הזה כפי שהוא מוצע לוועדה", אמר אורלב. נציג האוצר, משה אורן, ביקש מהוועדה לקדם את הצעת החוק כחלק מהרפורמה ברשות והמשך קיומה כגוף המשדר שידורים איכותיים והפקות מקומיות.



מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, אמר ש"אם עלינו להוות תחרות לערוץ 2 ו-10, אפשר לסגור את הערוץ". לדבריו, נוצר מצב של זליגת תקציבים מהתוכן למדורי השכר. פחות ופחות הושקעו בשינויים הטכנולוגיים, מה שגרם לדה-לגיטימציה לרשות, לנטישת טאלנטים ולצניחה ברייטינג.



שקלאר הציג את הצעתו לקבל 15 מיליון שקל מהאוצר וביחד עם 15 מיליון שקל מתקציב הרשות להפנות 30 מיליון שקל להפקות מקור, עד לתחילת הרפורמה בפועל.



מנתונים שהציג שקלאר בוועדה עולה כי הכנסות הרשות בשנת 2009 יגיעו ל-826 מיליון שקל. מזה מאגרת הטלוויזיה 425 מיליון שקל, משרד התחבורה (בגין רדיו ברכב) 245 מיליון שקל, פרסום ברדיו 70 מיליון שקל, תשדירי שירות וחסויות בטלוויזיה 35 מיליון שקל והשתתפות משרדי הממשלה 24 מיליון שקל. לדבריו, מקורות ההכנסה העיקריים נשחקו עקב הפחתת האגרה בשנים האחרונות, ועקב צמצום עוגת הפרסום ברדיו והירידה בתשדירי השירות והחסויות. הגירעון בתקציב הרשות מוערך ב-49 מיליון שקל.



עוד אמר שקלאר כי 56% מהוצאות הרשות הן בגין שכר, והדבר לא מותיר מקורות מספיקים ליצירת תוכן כנדרש מגוף ציבורי. לדבריו, רק הסטת מקורות מתחום השכר אל תחום התוכן תאפשר העמדה של חלופה איכותית מול הערוצים המסחריים.



"מה שלא ייעשה בחודשיים הקרובים בדיונים שבין האוצר, רשות השידור והאיגודים המקצועיים בעניין הרפורמה כבר לא ייעשה כלל. הדיונים שיפתחו היום מהווים דיונים גורליים לקיומה של הרפורמה ולקיומו של השידור הציבורי כולו", אמר שקלאר.



אבישי כפיר, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטרים, אמר כי "לערוץ 10 ויתר האוצר במיליוני שקלים. לא ייתכן שדווקא כאן הוא לא יסייע לרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully