וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפסגות מעריכים שלאומי עלתה מספיק: מורידים את ההמלצה לבנק ל"תשואת שוק"

מאת אתי אפללו

19.10.2009 / 7:02



>> "מניית לאומי נהנתה בתקופה האחרונה מרוח גבית והפגינה עליות מרשימות. מאז מועד העלאת ההמלצה מ'תשואת יתר' ל'קנייה' באוגוסט השנה עלתה המניה ב-24% לעומת עלייה של 9% במדד ת"א 100. בעקבות העליות מחיר המניה כיום דומה למחיר היעד" - כך כתבו אתמול בבית ההשקעות פסגות, בנימוק להחלטתם להוריד את ההמלצה למניית בנק לאומי מ"קנייה" ל"תשואת שוק".



מחיר היעד שמציבים בפסגות למניית לאומי הוא 16 שקל, כשמחיר המניה כיום הוא 15.8 שקל. בפסגות מציינים כי "בתקופה האחרונה פורסמו ידיעות ולפיהן בכוונת המדינה למכור את אחזקותיה במניות לאומי (11.46%) ובמניות דיסקונט (26%) שבהן היא מחזיקה. בניגוד להתנהגות מניית דיסקונט, נהנתה מניית לאומי מעליות בעקבות הידיעה, על אף הפוטנציאל ללחץ על המניה עקב כניסת סחורה רבה לשוק. אנחנו מעריכים כי הסיבה לעליות האמורות נובעת מהערכות השוק כי בשל מבנה הבעלות בבנק עשוי להתפתח בו מאבק שליטה. איננו שותפים להערכות אלה".

בפסגות מציינים כי להערכתם יהיו קריטריונים שונים לגיבוש גרעין שליטה בלאומי. הקריטריון הראשון הוא שבנק ישראל לא יאפשר לגוף אחד להחזיק ברוב המניות בקבוצת השליטה ויקפיד על שיווי משקל בקבוצה. הקריטריון השני הוא שגרעין השליטה יחזיק לפחות 20% מהמניות. הקריטריון השלישי הוא שתנאי הכרחי לקבלת היתר לכל גורם בגרעין יהיה הצגת מקורות פיננסיים נטו בשווי כפול משווי המניות שבהן יחזיק הגוף.



בנוסף, בפסגות מעריכים כי לקרנות השקעה לא יותר להחזיק ביותר מרבע מגרעין השליטה. ההערכות הן כי דרישות בנק ישראל יחייבו את המתמודד העיקרי, שלמה אליהו, המחזיק ב-9.6% ממניות הבנק להכניס לגרעין השליטה שהוא עומד לגבש לפחות שני שותפים ולמכור את תיק ביטוח החיים של חברת הביטוח אליהו ואת חלקו באגוד".



תנאים אלה, להערכת פסגות, מצמצמים באורח משמעותי את הסיכוי ליצירת גרעין שליטה בבנק ומאבק שליטה פוטנציאלי, שהביא באחרונה לרוח גבית למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully