וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא אובמה בוחן את כל האפשרויות ליצירת משרות - כולל חבילת תמריצים נוספת

סוכנויות הידיעות

19.10.2009 / 9:20

שיעור האבטלה 9.8%; הגירעון התקציבי 1.4 טריליון דולר; היועץ אקסלרוד צופה צמיחה כבר ברבעון השלישי השנה



נשיא ארה"ב ברק אובמה בוחן את כל האפשרויות הקיימות ליצירת משרות, כולל יצירת חבילת תמריצים נוספת. זאת בניסיון להוציא את הכלכלה מהמיתון העמוק ועל מנת להתמודד עם הגירעון התקציבי, שנמצא בשיאו. כך אמרו יועצים של הבית הלבן.



עם זאת, עדיין לא נעשה שימוש ביותר ממחצית חבילת הסיוע הראשונה, בסך 787 מיליארד דולר, ויועציו של אובמה אמרו שהממשל עדיין אינו מוכן להתחייב לצעדים נוספים.



"הכל נמצא על השולחן", אמרה היועצת הבכירה, ולרי ג'ארט. "יש לנו גירעון לאומי עצום, ואנחנו חייבים לנסות להקטין אותו. במקביל, חשוב לנו להמריץ את הכלכלה", אמרה ג'ארט. "נצטרך לחכות ולראות. קודם שחבילת התמריצים תוכיח את עצמה תוכיח את עצמה".



היועץ דייויד אקסלרוד טען כי נעשתה התקדמות בכל הנוגע לשיקום הכלכלה, וכי הוא צופה צמיחה כבר ברבעון השלישי של השנה. אך הוא התריע בפני הממשלה שלא תחדל מיוזמותיה למען התאוששות הכלכלה מוקדם מדי, משום שהדבר עשוי להחזיר את הכלכלה חזרה למצב של מיתון.



שיעור האבטלה במדינה עומד על 9.8%, עם יותר מ-4 מיליון עובדים שפוטרו השנה. הגירעון התקציבי עומד על 1.4 טריליון דולר, והחוב הלאומי הגיע ל-11.9 טריליון דולר.



בתוכניות טלוויזיה ביום ראשון, מתחו היועצים ביקורת על הבנקים בוול סטריט שמשלמים משכורות עתק והטבות לעובדיהם, לאחר שקיבלו סיוע ממשלתי. גולדמן סאקס, לדוגמה, מסר כי יקצה 16.7 מיליארד דולר למשכורות השנה, יותר מ-500,000 דולר לעובד. סיטי ישלם 5.3 מיליארד דולר בונוסים לעובדים, ובנק אוף אמריקה ישלם 3.3 מיליארד דולר.



"אני חושב שלאזרחי אמריקה יש זכות להיות מתוסכלים וכועסים", אמר רם עמנואל, ראש סגל הבית הלבן. רם עמנואל והסנאטור כריס דוד, יו"ר ועדת הבנקאות, הדיוק והעניינים האורבניים של הסנאט, אמרו כי סוגיות השכר מתרחשות במקביל להתנגדות הבנקים והמוסדות הפיננסיים בוול סטריט לתכניות הרגולציה, שאמורות למנוע משבר פיננסי כמו זה שפרץ בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully