וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות רכישה זה עסק משתלם: דרור הלוי הכניס 12.4 מיליון שקל מפרויקט בתל אביב

גיא ליברמן

19.10.2009 / 9:36

הנתון נחשף במסגרת תביעה בגובה 7.5 מיליון שקל שהגיש שותפו לשעבר בגין הפרת הסכם



צרות לאחד ממנהלי קבוצת הרכישה העיר החדשה, דרור הלוי: שותפו לשעבר, אילן שמש הגיש נגדו השבוע תביעת פיצויים בגובה 7.5 מיליון שקל. בתביעה נחשף כי מארגני קבוצת הרכישה קיבלו לפחות 12.4 מיליון שקל עבור עבודתם בהקמת קבוצת רכישה של 326 חברים לבניית שני מגדלי מגורים הידועים כמגדלי ההיי-טק (מכיוון שהקבוצה פנתה לאנשי היי טק) בשדרות ההשכלה בתל אביב. שמש טוען כי הלוי הפר הסכמים, ביניהם כאלה הנוגעים לחלוקת רווחים מהקמת קבוצות רכישה.



מכתב התביעה, שהגישו עוה"ד ד"ר גלעד וקסלמן וצבי אפל ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן, עולה כי לאילן שמש ולהלוי קשרים משפחתיים וכי השניים הכירו באירוע משפחתי לפני מספר שנים. בכתב התביעה נכתב כי בין השניים "נוצר קליק מיידי" וכי לאחר מכן הם בחנו במשותף מספר פרויקטים נדל"ניים. אחד מהם היה הפרויקט בשדרות ההשכלה בתל אביב, שאכן יצא לפועל במהלך 2007 וזכה להצלחה מסחררת - כאשר מרבית הדירות בפרויקט נמכרו בתוך זמן קצר. אלא שלדברי שמש, כפי שעולה מהתביעה, הוא עד היום לא ראה את הרווחים המשמעותיים. לטענתו החוזה בינו לבין הלוי קבע כי 40% מהרווחים יעברו לכיסו ו-60% להלוי, אלא שהלוי לטענתו נישל אותו מהרווחים: "התובע (שמש) הוא שהשקיע את ההון הראשוני הנדרש לפעילות המשותפת. לאחר שפרויקט מוצלח מאוד - פרויקט סנטרל פארק - קרם עור וגידים ואף החל להניב הכנסות במיליוני שקלים - 12.4 מיליון שקל לכל הפחות, החליט דרור לנשל את התובע מזכויותיו" כך לפי התביעה.



שמש ממשיך וטוען כי לאחר התנהלות זו נחתם הסכם פשרה והיפרדות בינו לבין הלוי, לפיו הוא היה אמור לקבל את חלקו בפרויקט וכן כחצי מיליון דולר מפרויקטים עתידיים, "אולם גם את הוראות הסכם הפשרה וההיפרדות לא קיים דרור. שמש הודיע על ביטולו תוך שהוא עומד על מלוא זכויותיו כשותף לדרור בכל פעילות עסקאות קבוצות הרכישה".



לפי התביעה טוען שמש כי על פי ההסכם התקף בינו לבין הלוי הוא זכאי ל-20% מהרווחים בכל פרויקט עתידי של הלוי. הוא מציין גם את פרויקט מתחם אסותא בתל אביב, שלגביו קיבל הלוי באחרונה אופציה לרכוש את המגרש במאות מיליוני שקלים מחברת בוימלגרין קפיטל, ושכמו פרויקט הסנטרל פארק - גם הוא מיועד להיבנות על ידי קבוצת רכישה.



הלוי ביקש שלא להגיב לתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully