וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר החילוץ: ממשלת בריטניה תטיל מסים חדשים על הבנקים כדי לממן את הסיוע למגזר הפיננסים

סוכנויות הידיעות

19.10.2009 / 12:29

התאחדות הבנקאים הבריטית: מיסוי נוסף על הבנקים יפגע בהתאוששות המערכת הפיננסית



ממשלת בריטניה מתכננת להעלות באורח דרמטי את המסים על המגזר הפיננסי, ולהטיל מסים נוספים על הבנקים במטרה לממן את החילוץ הממשלתי של המערכת הפיננסית בשנה שעברה - כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי טלגרף". התאחדות הבנקאים הבריטי (bba) הזהירה בתגובה לדיווח את הממשלה כי הטלת מסים חדשים על המגזר תפגע בהתאוששות המערכת.



לפי הדיווח, בין היתר שוקלת הממשלה הבריטית להטיל על הבנקים מס רווחים חד פעמי, בדומה למס על רווחי הבנקים שהוטל באופן חד פעמי על המגזר ב-1981. כמו כן, שוקלת הממשלה לשלול מבנקים שירשמו ההפסדים את האפשרות לקזז את ההפסדים עם הקלות במסים. שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, צפוי לחשוף את תוכניות המיסוי של הממשלה בשבועות הקרובים, לקראת הגשת התקציב.



לפי ה"טלגרף", שרים בממשלת בריטניה חשים זעם לאור העובדה כי שנה לאחר שהמערכת הבנקאית הבריטית כמעט קרסה ונאלצה לעבור הלאמה חלקית, חזרו הבנקים לרשום רווחים גדולים ולהעניק בונוסים נדיבים לעובדיהם. העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח אתמול כי רויאל בנק אוף סקוטלנד, שחולץ והולאם בשנה שעברה על ידי הממשלה, מתכנן לחלק השנה בונוסים בסך 4 מיליארד ליש"ט (6.5 מיליארד דולר). ברקליס, שלא קיבל סיוע ממשלתי ישיר, צפוי לרשום לפי העיתון רווח של 10 מיליארד ליש"ט השנה ולחלק בונוסים בסך מיליוני דולרים לבכיריו.



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר השבוע כי "יש לשים קץ להתנהלות חסרת האחריות של המגזר הבנקאי, שגרמו לרבים כל כך מאזרחי בריטניה להיות מודאגים בנוגע למצבם הכספי. ראשית כל, הבנקים חייבים להלוות לעסקים ולבעלי בתים לפני שיתחילו לחלק בונוסים ומשכורות ענק", אמר בראון.



שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, תקף בחריפות בחודש שעבר את מה שהגדיר כרדיפת הבצע וחוסר האחריות של הבנקים הבריטים וקרא להטיל את המיסוי על עשירי המדינה. בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה בבריטניה לנוכח דיווחים על כוונותיהם של הבנקים לחזור להעניק בונוסים בסך מיליוני דולרים, הסכימו החודש חמשת הבנקים הגדולים בבריטניה לבקשת משרד האוצר כי יטילו מגבלות על הבונוסים לבכירים ולסוחרים, כמו גם להחזיר בונוסים שהוענקו לעובדים במקרה של ביצועים גרועים.



בעקבות הדיווח ב"טלגרף" הזהירה מנכ"לית התאחדות הבנקאים הבריטית (bba), אנג'לה נייט, כי כל מיסוי נוסף על המערכת הבנקאית יפגע בהתאוששות המגזר, יוביל לאובדן משרות בנקאיות לטובת מדינות אחרות ויפגע בהשקעות הזרות בבריטניה. "מס כולל יטיל עונש לא מוצדק ולא הוגן על רוב הבנקים, שלא פנו למשלמי המסים לקבלת סיוע", אמרה נייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully