וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסרדישי בכנס יועצי המס: מס הכנסה יבדוק אם רוכשי דירות להשקעה משלמים מס על הכנסה משכירות

TheMarker Online

19.10.2009 / 12:35

מנהל רשות המסים: הוקמה ועדה שתבדוק כיצד ניתן לטפל בהפסדי המס לאוצר בעקבות פעילות קבוצות הרכישה



מס הכנסה מתכוון לעשות סדר בענף הנדל"ן. מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר הבוקר בכנס יועצי המס באילת, כי בכוונתו לבחון אם רוכשי דירות להשקעה משלמים את מלוא המס הנדרש מהם מעבר לפטור בהשכרת דירה ראשונה. לדברי נסרדישי, רוב הדירות הנרכשות כיום הן דירות להשקעה ולא מעט רוכשים מחזיקים בידם שתיים ושלוש דירות להשקעה. להערכתו, רוב הדירות הללו מושכרות.



מס הכנסה מכיר בפטור של עד 4,200 שקל להכנסה משכירות. עתה מתכוונים ברשות המסים לבצע בדיקות בשטח מול בעלי נכסים בכדי לבדוק אם מי שיש לו נכסים להשכרה משלם מס על החלק שהוא מעבר לפטור.



בנושא המרכזי השני בתחום הנדל"ן, קבוצות רכישה, הוקמה ועדה של מס הכנסה שתבדוק כיצד ניתן לטפל בהפסדי המס הנגרמים לאוצר המדינה בעקבות פעילות קבוצות הרכישה ובראשם ההפסד ממע"מ. מסקנות הועדה יוגשו עד אמצע חודש פברואר 2010.



נסרדישי ציין, כי ברשות מבחינים בראשיתה של עלייה בפעילות הכלכלית שבאה לידי ביטוי בגידול בגביית מע"מ כתוצאה בגידול בצריכה וחידוש בהנפקות אג"ח. בחודשים ינואר עד ספטמבר 2009, גבתה רשות המסים 129 מיליארד שקל, 2.5 מליארד שקל יותר מהתחזית. על פי ההערכה, שנת 2009 תסתיים בעודף גבייה של עד 3 מיליארד שקל.



על פי התחזית לשנת 2010, המס העקיף שיגבה יהיה גדול יותר מהמס הישיר. בשנה הבאה, הצפי הוא ל-93.3 מיליארד שקל גבייה של מס עקיף, לעומת 85 מיליארד שקל מס ישיר. בשנת 2009, שיעור המס הישיר שנגבה הוא זהה ל-2010 והמס העקיף שנגבה השנה הוא 84 מיליארד שקל.



מנהל הרשות סינגר על חוק העולים החדשים שהתקבל לא מכבר ועל פיו, עולה חדש זכאי לפטור על כל הכנסותיו מחו"ל למשך 10 שנים. לדבריו, בעקבות ההחלטה, נרשם גידול במספר העולים מארצות המערב שעלו ארצה השנה. לטענתו, מס הכנסה ממילא לא קיבל שקל מציבור זה, ואולם כאשר בעלי ההון יושבים בישראל, הם רוכשים בישראל נכסים, תורמים לצמיחה וגם מחפשים השקעות.



לדברי נסרדישי, היחידה המיוחדת לטיפול במשפחות הפשע וההון השחור כבר מתארגנת. לדבריו, החשבוניות הפיקטיביות הפכו להיות מכת מדינה ולכן המלחמה בהן תהיה בראש סדר עדיפויות של הרשות בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully