וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסים השקעות דוחה את הבקשה של מחזיקי אג"ח א' לכינוס נכסים וטוענת כי תעמוד בתשלום חובותיה

מיכאל רוכוורגר

19.10.2009 / 14:45

החברה טוענת כי היא מנהלת מגעים לגיוס הון ולהכנסת שותפים שיאפשרו לה לעמוד בהתחייבויותיה



"בקשה פוגענית זו מיוסדת על אדני שווא, נעדרת עילה ונגועה בחוסר תום לב בוטה. אין חולק כי אסים לא הפרה התחייבות כלשהי מהתחייבויותיה כלפי המבקשים. משכך, אין מקום להעניק למבקשים סעד זמני כה דרסטי, המרוקן מתוכן את סמכויות וחובות האורגנים של החברה, ינחית מכת מוות על החברה ויסתום את הגולל על פעילותה, תוך פגיעה אנושה בציבור", כך הגיבה חברת הנדל"ן אסים השקעות באמצעות עורכי הדין בעז בן צור וחגי הלוי, לבקשה שהגישה בשבוע שעבר חברת אורורה פידליטי, המשמשת כנאמן של מחזיקי סדרת אג"ח א' של אסים, לבית המשפט מחוזי בת"א למינוי כונס נכסים זמני לחברה. הבקשה הוגשה בכדי לממש את השעבודים הרשומים עבור מחזיקי אג"ח של אסים, עם ההעמדה של האגרות לפירעון מיידי.



נציגי אסים טוענים כי הבקשה למתן צו מניעה זמני נועדה לשתק כליל את פעילותה והוגשה במעמד צד אחד ומבלי שצורפה לה תובענה משפטית. "הבקשה טבולה מראשיתה ועד אחריתה בחוסר תום לב ונגועה בחוסר ניקיון כפיים - בגילוי טפח, ובהסתרת טפחיים. בקשה נעדרת עילה זו, מהווה חוליה נוספת במסע כוחני של קבוצת בעלי אגרות החוב המהלכת אימים על בעלי השליטה וההנהלה החדשים של המשיבה. קבוצה זו מונהגת בידי בעלי אינטרסים שרכשו אגרות חוב בשיעור נמוך משמעותי מערכן הנקוב. מבקשים אלו חפצים להשתלט שלא כדין על החברה ועל נכסיה הריאליים והאיכותיים. הם מבקשים לעשות רווחים מהירים לביתם על חשבון האחרים ולהביא למימוש נכסיה ולהמתתה של החברה בטרם עת וללא כל עילה שבדין", טוענים נציגי אסים. ב- 22 באוקטובר נקבע דיון בבית המשפט בקשר לבקשה שהוגשה. מחזיקי אג"ח א' של אסים מיוצגים על ידי עו"ד אופיר נאור ורנן גרשט.



כמו כן מציינת אסים כי "מאז שנרכשה השליטה בחברה על ידי נץ בונדס המבקשים לא העניקו מחזיקי האג"ח "להנהלה החדשה של החברה ולו יממה אחת של חסד. מיד כשהתמנתה ההנהלה החדשה, אצו רצו בעלי אגרות החוב והחליטו על צעד קיצוני ופוגעני של העמדת אגרות החוב לפירעון מיידי וזאת בהיעדר עילה ובניגוד למתווה הקוגנטי הברור הקבוע בשטר הנאמנות. בכך, הכניסו הנאמן ובעלי אגרות החוב את החברה לסחרור מיידי וגרמו לנזק קשה לחברה ולהשעיית המסחר באגרות החוב ובמניות של החברה".



בנוסף לכך מציינת אסים כי מחזיקי אג"ח א' של החברה מסרבים לנהל עם החברה דיאלוג אמיתי "שלא בצילם של הליכים כוחניים המסכלים באיבם את מהלכיה של ההנהלה לגיוס הון לחברה".



אסים מציינת כי "הנהלת החברה כבר יזמה מהלכים עסקיים קונקרטיים לגיוס הון ולצירוף משקיעים איכותיים ובעלי הון שהביעו נכונות להשקיע בפרויקטים ובנכסים אלו תוך הזרמת הון משמעותי לחברה", כשלטענתה מספיק שאחד מן המהלכים הללו יבשיל לכדי עסקה בכדי להסיר חשש מפני אי עמידה בהתחייבויות כלפי מחזיקי האג"ח.



אסים חוזרת ומציינת כי הנהלת החברה ובעלי השליטה בה לא יחולק דיבידנד ולא ישולמו דמי ניהול לבעלת השליטה (חברת נץ בונדס) עד לאחר פירעון התשלום לבעלי האג"ח שצפוי להתבצע בסוף מאי 2010 .



כמו כן טוענת אסים כי אין בשטר הנאמנות הוראה כלשהי הקובעת כי חילופי השליטה בחברה מהווים עילה להעמדה לפירעון מיידי, ומוסיפה כי :"כל ניסיון להשחרת שמם של בעלי השליטה החדשים הוא עורבא פרח, ועל פי דין אינו מקים עילה להעמדה לפירעון מיידי".



בנוסף לכך מציינת אסים כי החברה מבצעת בימים הערכות שווי עדכניות לנכסיה ברומניה ובבולגריה, ועד כה הוערכו 3 נכסים בכ- 9.7 מיליון יורו.



אסים חייבת למחזיקי אג"ח א' כ- 72 מיליון שקל ולמחזיקי אג"ח ב' כ- 30 מיליון שקל. בעקבות המכירה החפוזה של החברה על ידי עדי קייזמן לקבוצת משקיעים המיוצגת על ידי איציק ואהרוני, וחוסר מידע לגבי זהות המשקיעים האמיתיים בחברה, נוצר משבר אמון בין מחזיקי האג"ח לבעלים החדשים בחברה.



אסים מציינת כי בעלי השליטה בחברה הינם אנשי עסקים ישראלים וצרפתיים בעלי יכולת כלכלית וידע בתחום הנדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully