וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוני פנאן הותיר אחריו חובות לאנשי ספורט שהשקיעו אצלו את כספם

TheMarker Online

19.10.2009 / 22:23

על פי עדויות נהג פנאן להעביר למשקיעים תשואה של 1%-1.5% לחודש על הסכומים שהפקידו אצלו



מוני פנאן שהתאבד הבוקר (שני) בתלייה בביתו שבתל אביב, הותיר אחריו חובות ענק. הבוקר, מיד לאחר היוודע הבשורה על התאבדותו של המנהל המיתולוגי של מכבי תל אביב, החלו לזרום עדויות על חובות עצומים, שפנאן, ככל הנראה, הותיר אחריו ולא יכל לפרוע.



במשך שנים, כך על פי עדויות של אנשים שהשקיעו עשרות אלפים ואף מאות אלפי דולרים אצל פנאן, היה פונה מנהלה לשעבר של מכבי לשחקנים ואנשי כדורסל שונים בארץ ומציע להם להפקיד תחת משמרתו סכומי כסף ותמורת תשואה של 1%-1.5% לחודש. פנאן היה מקבל לידיו את הכספים ומעביר למשקיעים מדי חודש את פירות ההשקעה במזומן.



בשנת 2004 אישר פנאן לכתב מגזין themarker את העובדה כי הוא עובד בחברת יו-שר פיננסים והשקעות, שעוסקת בניכיון צ'קים ובהלוואות בשוק האפור. פנאן הדגיש כי הוא לא בעל מניות בחברה ובתשובה לשאלת כתב מגזין themarker אמר אז: "מעולם לא ניכיתי צ'ק לשחקן או לשופט".



"עשרות אנשים שמו אצלו כספים עצומים", סיפר אחד המשקיעים שלטענתו איבד עשרות אלפי דולרים עקב מותו של פנאן. "הוא היה מבטיח להעביר מדי חודש את התשואה החודשית במזומן ובמעטפות. אין לי מושג איפה הוא היה משקיע את הכספים שהופקדו אצלו, אבל לאורך השנים הכסף היה מגיע כמו שעון, כשסכום ההשקעה היה נותר במעין חיסכון בצד בהשגחתו. כל מי שהיה רוצה למשוך את כל הסכום, פשוט היה מודיע לו ומקבל אותו בחזרה. כולם ידעו שלא יוכלו לקבל תשואה כזו בשום מקום אחר. לא מעט שחקנים בעבר ובהווה, מאמנים בארץ, אנשים מהענף".



לאחרונה הבינו חלק מהמשקיעים כי פנאן מתקשה לעמוד בהסכמים ובהתחייבויות שלו כלפיהם עקב מצוקה כלכלית שאליה נכנס. אחד המשקיעים סיפר כי בתקופה האחרונה אחדים מהם אף חששו כי הם עומדים לאבד את כספם.



בדצמבר 2006 הודיע פנאן על פרישתו מתפקיד מנהל הקבוצה, אולם הוא חזר בו לאחר זמן קצר, רק כדי לפרוש סופית ביולי 2008, לאחר 16 שנים בתפקיד, בעקבות סכסוכים פנימיים ומאבקי כוח בהנהלת הקבוצה.



במסיבת העיתונאים בהיכל נוקיה, בה הסביר את החלטתו, סיפר פנאן: "כמה קשה לי לעמוד כאן היום ולדבר על עצמי", פתח, "הגעתי למכבי ת"א בתפקיד מנהל הקבוצה לאחר הפרישה של שמלוק מחרובסקי, ידידי. עברו הרבה שנים מאז, והתגלגלתי עד הלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully