וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט על סף 80 דולר - השלים רצף העליות הארוך זה שנתיים

נמרוד הלפרן

19.10.2009 / 21:59

מחיר הנחושת קפץ ב-4.5% בניו יורק; הזהב עלה ל-1,058.1 דולר לאונקיה



מחיר הנפט הגולמי נסגר בשיא של שנה והתקרב לרמה של 80 דולר לחבית, לאחר שעליות בשוקי המניות בעולם חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה העולמית תגביר את הביקוש לאנרגיה. מחיר הנפט נסגר בעלייה זה היום השמיני ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר זה שנתיים. היחלשות הדולר בעולם תרמה אף היא לעליית מחירי הנפט, כמו גם מחיר הזהב, לאחר שהגדילה את הביקוש לסחורות בתור השקעה חלופית.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 79.61 דולר לחבית, עלייה של 1.4% בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר, אשר הופכים לחוזים הקובעים החל ממחר, נסגרו במחיר של 79.96 דולר לחבית, עלייה של 1.2%. מחיר הנפט קפץ בשבוע שעבר ב-9.4% - הזינוק השבועי החד ביותר זה חודשיים - והשלים קפיצה של 13% בשמונה ימי המסחר האחרונים.



"מחיר הנפט הצליח לפרוץ", אמר פיל פלין, סגן נשיא חברת המחקר והמסחר pfg best ריסרץ', בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. פלין הוסיף כי מחיר הנפט צפוי בקרוב לחצות את רמת ה-80 דולר לחבית. לדבריו של בראד סאמפלס, אנליסט הסחורות בחברת סאמיט אנרג'י, בראיון שהעניק לספקית המידע הפיננסי בלומברג - "כל עוד הדולר ימשיך לרדת והמניות ימשיכו לעלות, זו סיבה טובה דיה לקנות נפט".



"הסוחרים בנפט מהמרים כי תוצאות חיוביות של חברות בארה"ב ברבעון השלישי ושיפור במצב שוק הדיור האמריקאי ימשיכו לחזק את האופטימיות ביחס לכלכלה", כתבו אנליסטים של קומרצבנק בדו"ח למשקיעים. "עם זאת, אם השווקים יאכזבו, סביר להניח שיהיה תיקון במחיר הנפט", הוסיפו.



עוד בשוק הסחורות היום: החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 1,058.1 דולר לאונקיה, עלייה של 0.6% על רקע היחלשות הדולר בעולם. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 2.97 דולר לליברה, זינוק של 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully