וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הקבלנים: בחודשים הקרובים לא יהיו עליות במחירי דירות חדשות

גיא ליברמן

20.10.2009 / 13:02

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון: "עליות המחירים החדות של דירות חדשות נמצאות מאחורינו"



הקבלנים מסמנים כי ישראל הגיעה, לפחות נכון לחודשים הקרובים, לרף הגבוה ביותר של מחירי דירות. היום (שלישי) פירסמה התאחדות הקבלנים הערכה, לפיה העליות החדות של החודשים האחרונים במחירי הדירות החדשות בישראל ייעצרו וכי בחודשים הקרובים תהיה התייצבות מחירים. הערכה זו דומה להערכה שהשמיע בנק ישראל לפני שבועיים שטען כי ב-2010 אמנם ימשכו עליות המחירים, אך אלה יהיו נמוכות ביותר.



ההערכות הנוכחיות של התאחדות הקבלנים התקבלו לאור הערכת מצב שביצעה חברת היעוץ של פירמת ראיית החשבון bdo-זיו האפט עבורה. המסקנה שאליה הם הגיעו גורסת כי "עליות המחירים החדות של דירות חדשות כבר מאחורינו ובחודשים הקרובים צפויה יציבות במחירים או עליות קלות בלבד".



מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון התייחס להערכות והזכיר כי לפני כשנה, עם פרוץ המשבר הכלכלי, היו אלה הקבלנים שהזהירו ממגמה של עליית מחירים, שאכן התממשה: "בתחילת המשבר, לפני כשנה, צפינו כי המשבר העולמי לא יביא לירידת מחירי הדירות בישראל וכי צפויה עליית מחירים. עתה אנו מעריכים כי עליות המחירים החדות של דירות חדשות נמצאות מאחורינו וכי בחודשים הקרובים נראה יציבות במחירים או עליות קלות. במידה שהרפורמות המתוכננות בוועדות התכנון ובשיווק קרקעות ייצאו לפועל, נראה גם בטווח של השנים הקרובות יציבות במחירים".



עוד נכתב בניתוח של bdo -זיו האפט כי "עליות המחירים החדות השנה חלו ברבעון השני לצד עלייה חדה בביקושים וירידה בהתחלות הבנייה. זאת אחרי רבעון ראשון קשה שבו חלה ירידה בביקושים לדירות כתוצאה מחשש של הרוכשים לבצע עסקאות בהשפעת המשבר. ברבעון השלישי ניתן לראות התמתנות קלה בביקושים לצד עלייה בהתחלות הבנייה בהשוואה להתחלות הבנייה ברבעון הראשון והשני. לאור העלייה בביקושים ברבעון שני והעסקאות הרבות, הצליחו הקבלנים לממן כניסה לפרויקטים חדשים והקדמת שלבים של פרויקטים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully