וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר רכש את השלד הבורסאי אינוונטק תמורת 108 מיליון שקל כבסיס לעסקי המלונאות שלו

מיכאל רוכוורגר

20.10.2009 / 13:49

במקביל לכך, רכשה אינוונטק את הפעילות המלונאית של עופר במרכז ומזרח אירופה תמורת כ-117 מיליון שקל



חברת סנטרל יורופיאן אסטייטיולי, בבעלות עופר ונמרוד רינות (75% ו-25%, בהתאמה), דיווחה היום (שלישי) כי השלימה את העסקה לרכישת השליטה (74%) בשלד הבורסאי מידי חברת האנריגה לפידות של יעקב לוקסנבורג תמורת כ-108 מיליון שקל. מחיר זה משקף לעסקה פרמיה של כ-10% לעומת מחירה בבורסה. לפידות תיוותר בשלב זה עם החזקה של כ-14% מאינוונטק, שבקופתה מזומנים בהיקף של כ-140 מיליון שקל.



במקביל לעסקה זו רכשה אינוונטק את הפעילות המלונאית של סנטראל במרכז ומזרח אירופה, המרוכזת תחת חברת cee hotel holdings, תמורת כ-117 מיליון שקל. מדובר בעסקת בעלי עניין ולכן היא מותנית בקבלת אישור אסיפות בעלי המניות של החברות המעורבות. בכוונת cee להשתמש בפלטפורמה הציבורית של אינוונטק לביצוע גיוסי הון עתידיים לצורך רכישת נכסים נוספים. החברה בוחנת בימים אלה כמה עסקות בתחום המלונאות באזור מונטנגרו.



סנטרל יורופיאן אינה נסחרת בבורסה, אך היא מחויבת לדווח בשל העובדה שהנפיקה לפני כמה שנים אג"ח א' בהיקף של כ-142 מיליון שקל. האג"ח נסחרות כיום בתשואה לפדיון של כ-38%. בקופתה של החברה מזומנים בהיקף של כ-60 מיליון שקל, והיא אמורה לשלם באוגוסט 2011 כ-35 מיליון שקל לבעלי האג"ח.



דר' אורלי פארן, מנכ"ל cee: "בכוונתנו לייצר פלטפורמה נפרדת לתחום המלונאות אשר תנוהל על ידי צוות מקצועי מוביל. אין ספק שרכישת אינוונטק תהווה עבורנו את הבסיס להרחבת פעילותינו בתחום המלונאות תוך ניצול הזדמנויות בשווקים המוכרים לנו, במרכז ובמזרח אירופה. כמו כן, איננו פוסלים אפשרות של כניסה לתחום גם בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully