וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים לאומי, הפועלים ודיסקונט העבירו לחברה להשבת רכוש נספי השואה כ-25 מיליון שקל

TheMarker Online

20.10.2009 / 15:03

צבי קנור מנכ"ל החברה: "עד סוף השנה נגיע להסדר עם שאר הבנקים על שחרור יתר הכספים בהיקף של מאות מ' ש'"



הבנקים לאומי, הפועלים ודיסקונט העבירו להחברה להשבת רכוש נספי השואה כ-25 מיליון שקל. בחודשים הקרובים צפויים הבנקים להשלים העברה של 400 מיליון שקל שיועברו לניצולי השואה וליורשיהם.



הסכום הראשוני התקבל בתום כשנתיים של משא ומתן עם הבנקים: בנק דיסקונט העביר תשלום בגין 110 חשבונות בשווי 1.2 מיליון שקל ובנק פועלים העביר תשלום בגובה 1.3 מיליון שקל בגין 67 חשבונות. בנקים אלו אמורים להעביר בקרוב תשלומים נוספים לחברה הנוגעים למניות הבנק השייכות לנספי שואה, בסכומים הנאמדים במאות מיליוני שקלים ואף יותר. ההסכמה עם בנק דיסקונט הושגה בתיווכו של צוות משנה מיוחד של ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של ח"כ זאב בילסקי (קדימה).



בנוסף, יושבו ליורשים כ-20 מיליון שקל שהועברו לחברה על ידי בנק לאומי, כחלק ראשוני מחובו העומד על למעלה מ-250 מיליון שקל. החברה הגישה לפני מספר חודשים תביעה כנגד הבנק בגין כ-3,500 חשבונות נספים, אולם באחרונה הסכימו החברה והבנק על קיום הליך בוררות, במטרה להגיע בהקדם להסדר בנוגע לחוב. הסכם הבוררות נקבע לשלושה חודשים ובחברה ערוכים להשיב את הכספים לאלפי יורשים וניצולי שואה נוספים.



בחברה להשבת נכסיהם של נספי השואה אומרים כי בבנק המזרחי ובנק מרכנתיל דיסקונט אשר מחזיקים אף הם בכספי נספים עדיין מסרבים להעביר לחברה את הכספים המצויים בידם. חובות בנק המזרחי עומים על כ-20 מיליון שקל. חובות מרכנתיל מסתכמים בכ-11.5 מיליון שקל.



צבי קנור, מנכ"ל החברה, אמר היום: "זהו רק השלב הראשון. עד סוף השנה נגיע להסדר עם שאר הבנקים על שחרור יתר הכספים בהיקף של מאות מיליוני שקלים"."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully