וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט רצה לגייס 200 מ' ש' - לנוכח הביקושים גייס 605 מ' ש'; נערך לישום תקנות באזל 2

טל לוי

20.10.2009 / 15:44

הגיוס יאפשר לבנק לשמור על יחס הלימות הון של 12%, גם לאחר כניסת התקנות



בנק דיסקונט נערך לישום תקנות הלימות ההון באזל 2 שיכנסו לתוקף ב-2010. הבנק התכוון לגייס 200 מיליון שקל אך לנוכח הביקושים הגבוהים, של 1.5 מיליארד שקל, גייס הבנק 605 מיליון שקל באמצעות הון משני רגיל.



הגיוס הורכב משתי סדרות בעלות מח"מ של כ-7 שנים. 365 מיליון השקל שגויסו בכתבי התחייבות נדחים צמודים בתשואה של 4.24%, כ 2.25% מעל אג"ח ממשלתי, ו- 240 מיליון שקל נוספים גויסו בכתבי התחייבות נדחים שקליים בריבית משתנה, במרווח של 1.85% מעל תשואת אג"ח ממשלתי מקביל לשנה - 3.55% ביום ההנפקה. כתבי ההתחייבות מדורגים a+ negative watch ע"י חברת הדירוגח s&p מעלות.



בנק ישראל מציב לכל הבנקים בישראל חובת עמידה ביחס הלימות הון, כלומר הוא מגדיר מה היקף ההון שאותו יכולים הבנקים לחלק כאשראי מתוך כלל ההון שברשותם. אם הבנק מעניק אשראי בהיקף של 100 שקלים, עליו להותיר בידיו הון של לפחות 9 שקלים, כאשר בנק ישראל מעוניין ביחס של 12 שקלים.



ההון שבו לא ניתן לעשות שימוש לצורכי אשראי אמור לשמש ככרית ביטחון לפיקדונות הציבור בבנקים. בנק דיסקונט מציג יחס הלימות הון של 12.08%, אולם כניסת תקנות באזל 2 צפויות לגרוע מההון כ-0.5%. הגיוס שבוצע היום סוגר בדיוק את הפער, ויאפשר לבנק להמשיך ולשמור על יחס הלימות של 12%.



תקנות באזל 2 מסדירות את האופן שבו נקבע כמה הון צריך הבנק להחזיק כנגד האשראי שהוא מעניק. משמעות הפעלת תקנות באזל 2, היא שכל בנק מסחרי יצטרך לנהל את ההון שברשותו באופן פרטני עבור כל לקוח, כלומר לפי כל הלוואה או קו אשראי, ולא על פי כלל האשראי שמעניק הבנק.



דורית בן סימון, סמנכ"לית בכירה, ראש החטיבה הפיננסית אמרה כי "אנו מתרשמים מהאמון הרב שהביעו גופים מוסדיים רבים ומגוונים שהשתתפו בהנפקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully