וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שטייניץ: "הפחתת מימדי האבטלה תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה"

TheMarker

20.10.2009 / 16:09

"הירידה בשיעור האבטלה מחזקת את האינדיקציות להתאוששות אך הדרך עדיין ארוכה"



"הפחתת מימדי האבטלה תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה", כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ בהתייחסו לנתוני האבטלה שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המלמדים על המשך מגמת הירידה בשיעור האבטלה.



שטייניץ הוסיף כי "מדובר בנתונים מעודדים המאששים את האינדיקציות החיוביות שאנו רואים במשק בחודשים האחרונים. השבוע גם התבשרנו על כך שהיצוא הישראלי צמח בכ-20% ברבעון השלישי במונחים שנתיים - נתון המלמד על התושייה והגמישות של התעשייה הישראלית".



עוד אמר שטייניץ כי "יחד עם זאת, הדרך להתאוששות מלאה עדיין ארוכה. הפחתת מימדי האבטלה בישראל תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של האוצר ושל הממשלה כולה. נמשיך לפעול עם שותפינו, העובדים והתעשיינים כדי להחזיר את המשק לפסים של צמיחה מהירה ולפעול ליצירת מקומות עבודה".



היום פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי אחוז האבטלה בחודש אוגוסט היה 7.6%, זאת על סמך חישוב נתוני המגמה החודשיים. על פניו מדובר בירידה קלה יחסית לחודש יולי השנה, אז עמד אחוז האבטלה על 7.7%. עם זאת, יש לזכור כי נתוני המגמה נאמדים מדי חודש וסדרה זו מתאפיינת באי סדירות גבוהה. מדובר עדיין באחוז גבוהה משמעותי מזה שנמדד בחודש אוגוסט אשתקד אז עמד על 6%.



בשנה האחרונה עלה אחוז האבטלה בהתמדה. בינואר עמד על 7.2%, בפברואר זינק ל-7.5%, במארס עלה שוב ל7.7%; בחודשים אפריל-מאי נרשמה התייצבות יחסית כשבשני החודשים עמד אחוז האבטלה על 7.9%. בחודשים יוני-יולי חלה נסיגה קלה באבטלה עד ל-7.7% שנמדדו ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully