וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן: יש להעלות את מחירי החשמל כדי להקטין את הביקושים

TheMarker Online

20.10.2009 / 16:51

השר להגנת הסביבה: בואו נכין ביחד תוכנית לאומית להתייעלות אנרגטית ואני אלחם להגשימה



"כמו שאתם מכינים תוכנית להקמת יחידות ייצור חשמל בתוכנית הפיתוח למשק החשמל, הכינו גם תוכנית להתייעלות אנרגטית שתביא לחיסכון בחשמל, ואני אלחם על הגשמתה בממשלה, ברשות החשמל ובכל מקום אחר כפי שיידרש". כך אמר היום (יום ג'), השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בביקור שערך בתחנת הכוח הפחמית "רוטנברג", בדרום אשקלון. מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר השיב מיד, שחברת החשמל מוכנה ומזומנה להרים את הכפפה, בתיאום עם המשרד לתשתיות לאומיות



בתחילת הסיור, הבטיח יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, מוטי פרידמן, לשר ארדן, שכל התשובות שהוא ישמע במהלך ביקורו יהיו אך ורק מתוך עמדה מקצועית וידע מצטבר של בעלי המקצוע בחברה. פרידמן הדגיש, שמדובר בבעלי מקצוע בעלי שם עולמי בנושא אנרגיה בכלל ואנרגיה ירוקה בפרט. פרידמן אמר לשר גם, שמשק החשמל הוא משק מורכב ומסובך ולכן חשוב ללמוד אותו היטב, כולל את כל ההיבטים של תמהיל הדלקים, כולל פרויקט d.



לסקר הציג לשר ארדן את השוואת מחירי החשמל בין ישראל לבין מדינות שונות בעולם, ממנה עולה שהחשמל בישראל זול באופן משמעותי בהשוואה לעולם. השר ארדן הגיב על כך ואמר, שמחירי חשמל זולים תורמים לשימוש מוגבר בחשמל ולכן בישראל הביקושים עולים מדי שנה בהיקפים שאינם ידועים בעולם המערבי. השר הביע דעתו, שיש להעלות את מחירי החשמל, בין היתר כדי לגרום להקטנת הביקושים, להוריד את רמת הצריכה ובכך לתרום להקטנת פליטות.



השר ארדן שמע סקירה מקיפה על משק החשמל של ישראל ממנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר ושמע על פעולות חברת החשמל בנושא איכות הסביבה ועל נחיצות תחנת כוח פחמית נוספת, מהמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל ייצור והולכה בחברת החשמל, משה בכר וממנהל אגף תכנון פיתוח וטכנולוגיה בחברת החשמל, ד"ר דוד אלמקיאס.



בדיון עם השר על הצורך ביבוא גז טבעי מנוזל (lng) אמר השר ארדן שמדינת ישראל היא זו שצריכה לדאוג ליבוא עבור כלל המשק וחברת החשמל צריכה לדאוג לצרכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully