וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורון: "עסקת הנסון-משאב - לדיון בוועדת הכספים; העסקה תיצור מונופול"

גיא ליברמן

20.10.2009 / 16:51

"אני לא מחסידי התחרות המטורפים, אבל אני גם נגד מונופולים, וודאי פרטיים"



האם עסקת המכירה של חברת חומרי הבניין השנייה בגודלה בישראל, הנסון ישראל, תידון בכנסת? היום העביר יו"ר סיעת מרצ וחבר וועדת הכספים, ח"כ חיים (ג'ומס) אורון בקשה דחופה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבקשה לקיים דיון בנוגע לעסקה שבמסגרתה חברת משאב מקבוצת כלל תעשיות וקונצרן אי.די.בי מבקשת לקנות את הנסון תמורת 450 מיליון שקל. פנייתו של אורון לגפני נעשתה לאחר שגורמים מהתאחדות הקבלנים המתנגדים לעסקה פנו לאורון וביקשו את עזרתו לקיים דיון ציבורי בנוגע לעסקה שתזיק לדבריהם לתחום הבינוי לאור מספרן וחוזקן של חברות הנמצאות בשליטת דנקנר ומשפחת לבנת.



הנסון ישראל פועלת בתחום המחצבות וייצור הבטון בישראל. לרשותה שלוש מחצבות, 29 מפעלים לייצור בטון ושני מפעלי אספלט והיא מעסיקה 560 עובדים. על פי נתונים של הכלכלן שאול קרולנד מחברת שקד כלכלה, המחזור השנתי של החברה עומד על 950 מיליון שקל. לפני מספר חודשים החליט התאגיד הגרמני היידלברג צמנט שבבעלותו החברה, למכור אותה ולאחר בדיקת מספר מועמדים נקבע בסוף יולי כי חברת משאב מקבוצת כלל תעשיות תרכוש את החברה. מאז ועד היום בוחנת הרשות להגבלים עסקיים את העסקה ועל פי הערכות היא צפויה לפרסם את עמדתה שתכריע את גורל העסקה כבר בימים הקרובים.



אורון שמתנגד לעסקה טוען כי כוחו של דנקנר בשילוב שותפיהם העסקיים ממשפחת לבנת (המחזיקים ב 13% מגרעין השליטה באי.די.בי וכן מחזיקים בחברת תעבורה תפזורת שהיא מונופול בשינוע מלט בישראל) הוא "בעייתי" כלשונו: "עד היום היו לחברות שברשותם מונופולים רוחביים בתחומי מלט תעבורה וחומרי נפץ ועכשיו הם מבקשים להפוך לכח חזק אנכית זאת אומרת להוות גורם חזק מאוד בכל שרשרת המזון של הבניה. בחלק מהמקרים יש בעיה של ממש באופי של אותם מונופולים כי מלט לדוגמא הוא מוצר שיש בעיה לנייד אותו ולייבא אותו.



"אני לא מחסידי התחרות המטורפים, אבל אני גם נגד מונופולים, בטח פרטיים. אם זה היה מונופול ממשלתי אז זה משהו אחר, אבל מונופול פרטי שאמנם יש עליו פיקוח של מחירים זה דבר בעייתי. בהרבה מקומות בהם אתה נתקל היום אתה רואה שכוחו של דנקנר גדול ובמקרה של שוק הבניה החיבור עם בונדי (אברהם לבנת) הוא בעייתי".



אורון אומר שהוא מודע לכך שיתכן ועד שיתקיים הדיון הרשות להגבלים עסקיים תפרסם את חוות דעתה ואומר כי: "אני מקווה שלא נאחר את הרכבת ונקיים דיון לפני מתן חוות הדעת, אבל גם אחריה ניתן לקיים דיון. בכל אופן על כל החלטה של רגולטור ניתן לפנות לערכאות משפטיות ואני מעריך שבמקרה הזה אם ההחלטה תהיה לכאן או לכאן יוגשו בג"צים".



מחברת משאב נמסר בתגובה :"החברה פנתה בבקשת מיזוג לרשות להגבלים עסקיים והיא ממתינה להחלטתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully