וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

270 ארגוני גמלאים מצטרפים לחרם על טורקיה: לא יארגנו עוד טיסות ונופשים לאיזור התיירות הפופולרי

עירית רוזנבלום

20.10.2009 / 17:04

חברת ועדים: החרם יורגש מאוד בעיקר בחגים; סוכני הנסיעות: לא מאמינים שלמשבר תהיה השפעה ארוכת טווח



החרם המחודש שהכריזו השבוע ועדי העובדים בישראל על אתרי התיירות של טורקיה בעקבות משבר היחסים בין המדינות, מתרחב למגזרים נוספים.



חברת ועדים, המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית חברתית של ועדי העובדים בישראל, מדווחת כי למעגל המחרימים מצטרפים גם ארגוני הגמלאים, וכי הצטרפותם לחרם מהווה חיזוק להצלחתו. לפי ועדים, רשומים בישראל כ-270 ארגוני גמלאים המונים רבבות חברים. ארגונים אלה מקיימים פעילות תיירותית ענפה, הכוללת בין השאר טיולים, נופשים, ואירועים גם בארץ וגם בחו"ל.



על ארגוני הגמלאים שדיווחו לחברת ועדים על הצטרפותם לחרם, נמנים ארגון גמלאי עיריית תל אביב, ארגון עובדי בנק לאומי, ארגון גמלאי רשות הנמלים, ארגון גמלאי מבטחים, ארגון גמלאי דן, וארגונים רבים נוספים.



יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, מציין כי למרות שהישראלים מהווים אחוז קטן של 2% מכלל תעשיית התיירות הטורקית, חלקם של הישראלים באזורים שבהם הם נופשים, ובעונות הפופולריות כגון פסח וחגי תשרי, הוא משמעותי הרבה יותר, והוא מגיע על פי הערכות ל-30-45%. מכאן שהחרם יורגש מאוד באזורי התיירות של אנטליה ובודרום.



סקר שעשתה רשת התיירות פלאנטו דרך הפורטל שלה, המיועד לכ-800 סוכני נסיעות, בדק את עמדתם בנוגא למשבר עם טורקיה, והשפעתו על שוק הנסיעות. בניגוד לעמדת ועדים, מהסקר של פלאנטו, עלה כי רוב הסוכנים לא בטוחים שלמשבר תהיה השפעה ארוכת טווח. לדברי מנכ"ל פלאנטו, עמוס סרי-לוי, "כנראה שמניסיון השנה שעברה למדו סוכני הנסיעות, שככל שמתקרבת העונה הבוערת, שיקולים מדיניים נהפכים לפחות רלוונטיים לשיקולי עלות תועלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully