וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 15 שנה - ההסתדרות רושמת רווחים; הסיבה: הצטרפות אלפי עובדים לארגון וצעדי התייעלות

חיים ביאור

20.10.2009 / 17:40

להסתדרות עדיין גירעון מצטבר בסך 719.5 מיליון שקל; עיני: "ההסתדרות נכנסה למסלול חיובי מבחינה כלכלית"



לראשונה מזה 15 שנה, שההסתדרות עוברת מהפסד להון חוזר חיובי. כך עולה מהמאזן שהוצג לחברי הנהגת ההסתדרות, על ידי מנכ"ל אגף משק וכספים של הארגון, ישראל אפרת: "לאחר שנים רבות בהם סבלה מהון חוזר שלילי, ההסתדרות הכללית הגיעה ב-2008 להון חוזר חיובי. למעשה מדובר בפעם הראשונה מאז החלה ההסתדרות לערוך מאזנים כספיים לפי הכללים החשבונאים, בשנת 94".



עם זאת, עולה עוד מהמאזן כי להסתדרות עדיין גירעון מצטבר בסך 719.5 מיליון שקל, אך הוא קטן בכמחצית מהגירעון המצטבר שהיה ב-94, בסך 1.4 מיליארד שקל ויותר. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בישיבת הנהגת הארגון, שהמאזן מראה כי ההסתדרות נכנסה למסלול חיובי מבחינה כלכלית, וכי יש לצפות שב-2009 תישמר מגמה זו.



בהסתדרות אמרו אתמול כי הסיבה להון החוזר החיובי, היא הצטרפות של אלפי עובדים לארגון, במקביל לצעדי ההתייעלות שננקטו בשנה האחרונה. „ההון החוזר של ההסתדרות ל-2008 עומד על 13 מיליון שקל, לעומת גירעון בסך 74 מיליון שקל ב-2007, וגירעון בסך 278 מיליון שקל ב-2006".



עוד אמרו בהסתדרות כי משמעות הדבר היא שההתחייבויות השוטפות של הארגון הן לראשונה קטנות מהנכסים השוטפים. "ההון החוזר החיובי מעיד על איתנות פיננסית, ועל יכולתו של הארגון לבצע פעולות בשירות חבריו".



בהסתדרות, שהיא ארגון העובדים הגדול ביותר, חברים כיום 700-650 אלף עובדים, רובם מועסקים במגזר הציבורי, והיתר במפעלי תעשיה הקשורים להתאחדות התעשיינים, בתי מלון, חברות בנייה, חברות כוח אדם הגדולות, ורשתות השיווק שופרסל, והריבוע הכחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully