וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר ביטל מכרז רכש למכוניות קטנות בעקבות עתירת מכשירי תנועה

דניאל שמיל

20.10.2009 / 18:24

תנאי המכרז כוללים קריטריונים המאפשרים את השתתפותם של שלושה יבואנים בלבד



משרד האוצר הודיע היום לבית המשפט על ביטול מכרז הרכש ל-1000 מכוניות קטנות, זאת בעקבות עתירה מינהלית שהגישה מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי. ועדת המכרזים כתבה בבקשה לביטול כי המכרז בוטל בשל "ניסוח תנאי סף לוקים בחסר".



המכרז פורסם בשלהי אוגוסט, ו-themarker חשף אז כי תנאי המכרז מנוסחים בדקדקנות וכוללים קריטריונים שבחלקם תמוהים, שכן הם מאפשרים למעשה את השתתפותם של שלושה יבואנים בלבד. כך למשל, לפי המכרז, נדרשת תיבה אוטומטית ולא רובוטית, דבר הפוסל את המכוניות פיאט גרנדה-פונטו, פיז'ו 207 וטויוטה יאריס. בנוסף, נדרש נפח מנוע הגדול מ-1350 סמ"ק והקטן מ-1500 סמ"ק, עובדה שמותירה מחוץ למכרז את המכונית דייהטסו סיריון. בסיס הגלגלים שנקבע גם הוא פוסל את המכוניות ניסאן מיקרה וסוזוקי סוויפט. מכשירי תנועה אף החליטו להגיש תביעה מינהלית, שהובילה לביטול המכרז.



משרד האוצר צפוי לפרסם מכרז חדש שיציג קריטריונים גמישים יותר ויאפשרו ליבואנים רבים יותר להתמודד. המדינה הפסידה הון רב בעקבות ההחלטה. דחיית המכרז תוביל, ככל הנראה, לרכישת מכוניות אחרי ינואר 2010, כלומר - אחרי יישום רפורמת שווי השימוש הרציף. כיוון שהמדינה משלמת את שווי השימוש של רבים מעובדיה המקבלים רכב צמוד, היא צפויה לשלם יותר מדי חודש - וזאת על פי שיטת החישוב החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully