וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לני"ע בארה"ב צפויה להחמיר את ההגבלות על "המאגרים האפלים" - פלטפורמה למסחר אנונימי- ב-95%

סוכנויות הידיעות

20.10.2009 / 21:52

זאת כיוון שהמסחר במסגרות חוץ בורסאיות בהן הרוכשים והקונים אנונימיים, פוגע בשקיפות בשוקי ההון



הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) צפויה מחר להחמיר את ההגבלות על עסקות אנונימיות בבורסות המכונות "מאגרים אפלים", לדברי מקורות המקורבים לנושא לבלומברג. לפי הדיווח, הרשות מתכוונת להגביל את נפח המסחר היומי המותר לחברה מסויימת למסחר ב"מאגרים אפלים" ל-0.25% ממניות החברה, לעומת 5% כיום. מדובר בצמצום שך 95% בנפח המסחר המותר במאגרים אפלים. דובר הרשות, ג'ון נסטור, לא מסר תגובה.



ייתכן כי הרשות תגביל את מספר העסקות המותרות במאגרים אפלים, שהינם פלטפורמות מסחר חוץ-בורסאיות בהן הרוכשים והקונים אנונימיים. המסחר במערכות אלה מאפשר למשקיעים לשמור על סודיות בכל הנוגע לאסטרטגיות, ולבצע פעולות מבלי שהשוק יעקוב אחריהם ויפגע במהלכיהם. מערכות אלה לרוב מונעות את המסחר בנייר ערך מסויים, כאשר הוא מתקרב להגבלה הנוכחית של 5%.



המאגרים האפלים זכו לביקורות רבות מצד הסנאטורים הדמוקרטיים טד קאופמן מדלאוור, וצ'רלס שומר מניו יורק. לדבריהם, קיומם של מאגרים אפלים פוגע בשקיפות בשוקי ההון, ומקשה על משקיעים קטנים. שומר אף שלח מכתב ליו"ר הרשות, מרי שפיירו, הקורא לרגולציה הדוקה של תחום זה. לדבריו, צמיחת המאגרים האפלים, שכיום מספרם גדול מ-40, פוגע בהגינות השווקים. "אנחנו רוצים לשמר אותם, אך רוצים ליצור מגרש משחקים הוגן, ואת זה אין לנו כיום", אמר שומר היום.



לפי הערכות, מאגרים אפלים, המנוהלים לרוב על ידי בנקים כמו גולדמן סאקס או קרדיט סוויס, אחראים לכ-10%-15% מהיקף המסחר במניות בארה"ב. הרשות לניירות ערך תתכנס מחר על מנת לדון בהצעות לשינויים הרגולטוריים בנוגע למאגרים אפלים. בין היתר, נשקלות הצעות לדרישת שקיפות גדולה יותר, וחשיפת מידע רב יותר על היקפי מסחר במניות במאגרים אפלים. עם זאת, לפי אחד המקורות לבלומברג, הרשות לניירות ערך מתכוונת לפטור עסקות בהיקפים גדולים מהתקנות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully