וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו עלתה על התחזיות ורווחיה גדלו פי 4.5; המנייה עולה ב-4% במסחר לאחר הסגירה

מיכל רמתי

20.10.2009 / 22:30

יאהו דיווחה על הכנסות בסך 1.58 מיליארד דולר, ירידה של 12% אך מעל לתחזיות



ענקית האינטרנט יאהו דיווחה היום על גידול פי 4.5 ברווחיה, ועלתה על תחזיות האנליסטים במונחי רווחים והכנסות. מניית יאהו, שמדשדשת אחר מגמת העלייה בוול סטריט בחודשים האחרונים, עולה ב-4% לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. את שעות המסחר הרגילות סיימה מניית יאהו בירידה של 0.3%, למחיר 17.17 דולר למניה.



יאהו דיווחה על רווח נקי בסך 186 מיליון דולר, לעומת 54 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, ומעל לתחזיות האנליסטים. אנליסטים צפו כי יאהו תרשום רווח בסך 7 סנט למניה, ואילו יאהו דיווחה על רווח למניה של 13 סנט. הכנסות יאהו הסתכמו ב-1.58 מיליארד דולר, ירידה של 12%, אך מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 1.12 מיליארד דולר.



קרול בארץ, מנכ"לית יאהו, אמרה כי יאהו "רשמה רבעון שלישי חזק, המאותת על התייצבות תחומי פעילותנו העיקריים". בהתייחסה לשינויים ביאהו ברבעון, אמרה בארץ כי "קמפיין חידוש המותג שלנו, והתרחבותנו במזרח התיכון באמצעות רכישת אתר מכתוב, שיפרו את ביצועינו". סמנכ"ל הכספים של יאהו, טים מורס, אמר כי "מאמצינו למיצוב מחדש של יאהו עדיין מצויים בשלבים התחלתיים, אך אנו מאמינים כי השקעותינו יאפשרו לנו לנצל הזדמנויות צמיחה, עם ההתאוששות הכלכלית מהמשבר".



יאהו ו נערכות למאבק משותף ב על שוק החיפוש באינטרנט. בתחילת הרבעון השלישי הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון. לפי העסקה בין מיקרוסופט ויאהו, מנוע החיפוש בינג של ענקית התוכנה האמריקאית יפעיל את מנועי החיפוש של יאהו, ויאהו תעסוק במכירת שטחי הפרסום באמצעות טכנולוגיה של מיקרוסופט. העסקה נבחנת כעת על ידי הרשות להגבלים עסקיים במשרד המשפטים האמריקאי וקיבלה את תמיכתה של קבוצת מפרסמים הגדולה.



בשנה שעברה ניסתה מיקרוסופט לרכוש את יאהו בעבור 47.5 מיליארד דולר, אך הצעתה נדחתה על ידי יאהו, שניסתה באותם הימים להגיע לעסקת שיתוף פעולה בפרסום עם גוגל. את אותה העסקה מנעה הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב.



גוגל דיווחה בשבוע שעבר על עלייה של 27% ברווח הנקי ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל, ועל גידול של 7% בהכנסותיה, הודות לגידול בהכנסות מפרסום באתריה. גוגל רשמה רווח נקי בסך 1.63 מיליארד דולר ברבעון השלישי, והכנסות בסך 5.94 מיליארד דולר.



לפי נתוני קומסקור שהתפרסמו בשבוע שעבר, גוגל המשיכה לשלוט בתחום מנועי החיפוש בארה"ב בספטמבר, ואף התחזקה ב-0.3% והחזיקה ב-64.9% משוק החיפוש. יאהו, המתחרה הקרובה ביותר, הייתה הרחק מאוחור עם 18.8% מהחיפושים, ואילו אתרי מיקרוסופט זכו ל-9.4% מהחיפושים. מנוע החיפוש אסק היה במקום הרביעי, עם 3.9% משוק החיפוש, ו-aol החזיקה ב-3% בלבד משוק החיפוש. אמריקאים ביצעו 13.8 מיליארד חיפושים בספטמבר, ירידה של 1% לעומת אוגוסט.



עם זאת, ליאהו יש גם כמה נקודות אור. האתר הפיננסי שלה ממשיך למשוך הרבה יותר משתמשים מגוגל, נכון לדו"ח האחרון של קומסקור בתחום זה, מחודש יולי. יאהו פייננס, האתר המוביל בתחום זה במשך 19 חודשים רצופים, משך ביולי 21.7 מיליון משתמשים ייחודיים בארה"ב. גוגל פייננס זכה באותה תקופה ל-1.2 מיליון משתמשים ייחודיים - במקום ה-17 בדירוג של קומסקור, ומקום אחד בלבד מעל אתר הנקרא freepressrelease.com.



בנוסף, כניסתה של יאהו לתחום הטלוויזיה נרשם כהצלחה. אף שגוגל מחזיקה באתר הסרטונים הפופולרי ברשת, יו-טיוב, יאהו tv, המאפשר צפייה בסדרות שלמות, כמו גם קבוצות דיון, חדשות, המלצות וביקורות, היה האתר מספר אחד בתחום הטלוויזיה באינטרנט בספטמבר, עם כמעט 20 מיליון גולשים, ולפני ענקיות בידור כמו aol ו-nbc נטוורק.



יאהו מובילה גם בתחום אתרי הספורט, עם 38 מיליון גולשים בספטמבר, לפני רשת הספורט espn ואתר ליגת הפוטבול, nfl אינטרנט גרופ.



יאהו מנסה לחזק את אחיזתה בתחום הדגל שלה - פורטל האינטרנט. באוגוסט רכשה יאהו את אתר מכתוב - פורטל האינטרנט הערבי הפופולרי - ובכך מנסה להיכנס לשוק הערבי. האתר מציע מגוון שירותים, ובהם מנוע חיפוש, תשלומים, רשתות חברתיות ומכירות פומביות. "וושינגטון פוסט" דיווח כי לפי מקורותיו, האתר נרכש בסכום של כ-85 מיליון דולר. עד לרכישה זו ליאהו היתה נוכחות דלה בעולם הערבי.



בספטמבר דיווחה בלומברג כי יאהו מכרה את יתרת אחזקותיה בחברת עליבאבא.קום, מפעילת אתר המסחר המקוון הגדול ביותר בסין, ב-1.17 מיליארד הונג קונג (151 מיליון דולר). יאהו רכשה את מניות עליבאבא.קום בהנפקה הראשונה של החברה הסינית והיא מחזיקה עדיין ב-40% ממניות עליבאבא גרופ הולדינג, החברה האם של עליבאבא.קום. יאהו מכרה את המניות במחיר הגבוה ב-47% ממחיר רכישתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully