וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו מכרה אג"ח קטסטרופה בשווי 290 מיליון דולר במסגרת תוכנית של הבנק העולמי

סוכנויות הידיעות

21.10.2009 / 9:45

אג"ח הקטסטרופה תניב תשואה למשקיעים אלא אם אסון טבע יגרום להערבת הכספים לממשלת מקסיקו



מקסיקו מכרה אג"ח קטסטרופה בשווי 290 מיליון דולר, והפכה להיות המדינה הראשונה אשר השתמשה בתוכנית הבנק העולמי להעביר את עלויות אסונות הטבע למשקיעים.



גולדמן סאקס וסוויס רה הנפיקו את האג"ח, אשר יניבו למשקיעים בהן תשואה אלא אם רעידת אדמה או הוריקן תביא לכך שהבנק העולמי יעביר את הכספים לממשלת מקסיקו. התוכנית של הבנק העולמי, ששמה מולטיקט (מולטי קטסטרופה), מורידה את עלות הנפקת האג"ח – כך אמר הבנק העולמי.



"אנחנו עובדים עם מספר מדינות כדי לסייע להן להוריד את הסיכון שבאסונות הטבע", אמר איסאם אבוסלימאן, העומד בראש חטיבת האוצר של הבנק העולמי. "מטרת התוכנית היא לסייע במוכנות, אבל לסייע גם אם אכן תתרחש קטסטרופה", אמר אבוסלימאן בראיון לבלומברג.



רוכשי אג"ח קטסטרופה, אשר בד"כ נמכרות על ידי חברות ביטוח המנסות להוריד את עלויות ביטוח אסונות הטבע שלהן, עשויים להיות מוכנים לקבל תשואות נמוכות יותר לאחר ירידות התשואות בשוק האג"ח – כך העריכה חברת הברוקראז' גאי קרפנטר בשבוע שעבר. מכירות אג"ח קטסטרופה עשויות להגיע ל-2.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לפי החברה.



אג"ח קטסטרופה של מקסיקו כוללות אג"ח בשווי 140 מיליון דולר המבטחות נגד נזקי רעידות אדמה ו-150 מיליון דולר נגד הוריקנים. הבנק העולמי יסייע להוריד את עלות הנפקת האג"ח ויקל על השווקים המתפתחים למכור את אותן אג"ח, כך אמר אבוסלימאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully