וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: החוב של הסקטור העסקי עלה באוגוסט ב-1.8% ל-726 מיליארד שקל בשל קבלת הלוואות חדשות

טל לוי

21.10.2009 / 12:12

העלייה ביתרת החוב נובעת מעליות הן של החוב הבנקאי והן של החוב החוץ בנקאי



חדשות טובות למשק הישראלי



על פי בנק ישראל, יתרת החוב של הסקטור העסקי לכל המלווים (ללא בנקים וחברות ביטוח) עלתה באוגוסט בכ-13 מיליארד שקל (1.8%) לרמה של 726 מיליארד שקל. העלייה נובעת בעיקר מגידול בחוב החוץ בנקאי בישראל ומגידול בחוב של המגזר העסקי לבנקים.



עיקר העלייה ביתרת החוב באוגוסט - בהמשך לחודש יולי - מוסברת בגידול נטו במתן הלוואות חדשות. מצב האשראי העסקי נחשב לברומטר של הפעילות הכלכלית בישראל, שכן קבלת הלוואות נוספות מצביעה על התאוששות בפעילות הכלכלית ועל כך שמקורות האשראי מתפקדים.







מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה של בנק ישראל נמסר כי בחודשיים האחרונים חלה עלייה של כ-14 מיליארד שקל בחוב של הסקטור העסקי, זאת לאחר ירידה של כ-26 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה. הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בחוב לבנקים - ביולי ובאוגוסט נרשם גידול של כ-5 מיליארד שקל לאחר ירידה של כ-12 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה. עיקר השינוי ביתרת החוב לבנקים מקורו בשינוי כמותי.



המשך גידול בהנפקות אג"ח סחיר ולא סחיר



בחודש ספטמבר הנפיק הסקטור העסקי (ללא בנקים וחברות ביטוח) אג"ח בשווי של כ-4.9 מיליארד שקל - היקף גבוה משמעותית בהשוואה לממוצע ההנפקות מתחילת השנה (כ-2.2 מיליארד שקל). הנפקות האג"ח הסחירות בבורסת תל אביב הסתכמו בחודש ספטמבר בכ-3.5 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-19.8 מיליארד שקל, מתוכן כ-13.9 מיליארד שקל באג"ח סחירות.



כמה עולה החוב ?



באוגוסט לא חל שינוי משמעותי בריבית על האשראי במגזר הלא צמוד ובפער בין הריבית על האשראי לריבית על פיקדונות. באוגוסט עמד המרווח בין תשואות אג"ח החברות (תל בונד 60) לבין תשואות אג"ח הממשלה על 3 נקודות האחוז. מתחילת 2009 חלה ירידה של 2 נקודות האחוז במרווח, שעמד על 5 נקודות האחוז בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully