וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי וולס, מייסד ומנהל ויקיפדיה: "הציעו לנו לשלב את יו טיוב וטוויטר - אנחנו שומרים על עצמאות"

איילה צורף

21.10.2009 / 13:08

וולס: "אנחנו עמותה שפועלת עבור כולם ולא עבור גוף מסחרי כזה או אחר"; הראיון המלא - מחר ב-TheMarker



"יש בכוונתנו להמשיך ולהישאר אנציקלופדיה חינמית. כל הזמן מציעים לנו כיוונים חדשים: מציעים לנו להכניס טוויטר לויקיפדיה, לא נעשה את זה. מציעים לנו לנסות לשלב את יו-טיוב בויקיפדיה וגם זה לא צפוי לקרות. אנחנו ממוקדים במטרה היחידה שלנו ולא בכוונה כלשהיא להפוך לגדולים יותר" ­- כך אומר ל-themarker ג'ימי וולס מייסד ומנהל ויקיפדיה, שהגיע לישראל כאורח של ועידת הנשיא.



יאהו או מיקרוסופט?



"ויקיפדיה היא חלק מרכזי מהאינטרנט העולמי, אבל אנחנו שומרים על עצמאות. אנחנו שומרים את עצמנו לעצמנו ולקהילה. בסופו של דבר אנחנו עמותה שפועלת עבור כולם ולא עבור גוף מסחרי כזה או אחר".



האם אתה נערך לאפשרות שאחד הגופים הללו יקים מוצר מתחרה?



"לי יש את הדרך שלי לעשות דברים. אני לא עסוק בתחרות. אני עובד כדי לעשות טוב ברשת ומקווה שאנשים יאהבו את מה שאנחנו עושים".



קיבלתם הצעות קונקרטיות מאחד הגופים הללו?



"כבר היום יאהו עושים שימוש נרחב בתוכן שלנו. כל מי שרוצה לעשות בו שימוש יכול. זה בחינם ואין בעיית זכויות יוצרים. ה-bbc למשל עושה שימוש קבוע בתוכן שלנו לאתר המוסיקה שלו. אנחנו לא רואים מזה כסף. עם גוגל למשל, אין לנו שום פעילות גדולה אבל העובדים שלהם תורמים לנו הרבה מאד כסף, אם כי לא מספיק", הוא מוסיף בחיוך. "חלק גדול מהעובדים שם הם כמונו - חנונים אידיאליסטים".



הראיון המלא - מחר ב-themarker

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully