וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תנאי הקרן החדשה להשקעות בביוטכנולוגיה ישתנו לטובת המשקיעים הישראלים

פז וייסמן

21.10.2009 / 14:02

השינויים מגיעים לאחר ביקורת כי הקרן לא תעמוד ביעדיה וכי אין היא מטיבה עם המשקיעים



לאחר ביקורת שמתחו בכירים מתעשיית הון סיכון הישראלית על קרן הביוטכנולוגיה החדשה שהשיק משרד האוצר בשיתוף עם המדען הראשי במשרד התמ"ת, מסתמן כי תנאי הקרן ישתנו לטובת המשקיעים.



בחודש פברואר השנה משרד האוצר ומשרד התמ"ת הכריזו על הקמתה של קרן חדשה לתמיכה בחברות הביוטכנולוגיה בארץ, קרן אשר בשיתוף עם המגזר הפרטי צפויה להגיע להיקף של 300 מיליון שקל. לאחר שלפני מספר חודשים פורסם הקול הקורא, או בקשה לקבלת אינפורמציה על הקרן החדשה (rfi), ואז החלה להישמע בתעשייה ביקורת כי הקרן לא תעמוד ביעדיה וכי אין היא מטיבה עם המשקיעים.



ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת אמר ל-themarker: "במשך התקופה האחרונה צוות מהמדען הראשי וממשרד האוצר התייעצו עם גורמים שונים, ביניהם משקיעים מהארץ ומארה"ב. בעקבות הדיונים הללו הפיקו הצוותים לקחים לגבי טיב הקרן וסוגיות טכניות הקשורות להקמתה. כיום אינני יכול לתת את הפרטים המדויקים, אולם המרכז לקרנות צפוי להתפרסם בקרוב, בטווח של שבועות בודדים. קרן הביוטכנולוגיה החדשה הינה חשובה מאוד לתעשייה והיא תביא תועלת רבה למדינה".



בכיר בתעשיית הון הסיכון הישראלית אמר כי המשקיעים הישראלים דרשו לשנות מספר סוגיות טכניות הקשורות לניהול הקרן והקמתה. "דרשנו שינויים טכניים הקשורים אופן גיוס הכספים ממשקיעים זרים ומבנה הקרן. לדוגמא ביטול חובת השתתפות של המנהלים הזרים, שינוי הגדרות למי שיכול לנהל את הקרן. הקריטריונים בניהול כנראה והשתנו, דרישת סף של ניסיון של 7 שנים בגיוס כספים לחברות ביוטכנולוגיה, עם היקף של למעלה מ-50 מיליון דולר, כנראה ותשתנה, היות וכמעט אין כאלה אנשים בנמצא בישראל. דרישות כמו שמנהל הקרן יעזוב כל עבודה אחרת בזמן שהוא מנהל את קרן החדשה, כנראה ותבוטל. כמו כן סוגיות טכניות כמו סגירה ראשונה ומשנית של הקרן ישתנו, בעקבות כך שמשקיעים אמריקאים נוטים להיכנס לקרן השקעות רק לאחר שכבר יש שם מספר משקיעים רציניים. כמו כן הדרישה כי הוצאות הקמת הקרן, היכולים לנוע בין 500 אלף דולר למיליון דולר, לא תיפול על הכסף הפרטי של המנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully