וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית לאומי טיפסה ב-10% מאז ההודעה על מכירת מניות המדינה; פסגות: הסיבה - חשש ממאבק שליטה

אתי אפללו

21.10.2009 / 14:33

אלון גלזר: לאומי מציג שיפור בתיק ניירות הערך; טרנס קלינגמן: הבנק לא צפוי לבצע הפרשות נוספות



ב-23 לספטמבר התפרסם לראשונה כי מדינת ישראל החליטה למכור את מלוא אחזקותיה בבנק ובבנק דיסקונט. מאז, עלתה מניית בנק לאומי ב-10% (כאשר בשלושת ימי המסחר האחרונים היא רשמה ירידות) ומניית טיפסה ב-1% בלבד. עד תחילת השבוע, הוסיפה מניית לאומי כ-15%, כאשר בשבוע האחרון התהפכה המגמה, ומניית לאומי הציגה ירידות. מספר אנליסטים מנסים להסביר את ההבדלים בתגובות מניות הבנקים לפרסומים.



בבית ההשקעות פסגות מציינים כי בניגוד להתנהגות מניית דיסקונט, נהנתה לאומי מעליות בעקבות הידיעה על אף הפוטנציאל ללחץ על המניה בעקבות כניסת כמות גדולה של סחורה לשוק. על כן, הם העריכו כי הסיבה לעליות נובעת מהערכות השוק כי בשל מבנה הבעלות בבנק, עשוי להתפתח בו מאבק שליטה.



בפסגות לא שותפים להערכות אלו. ועל כן הורידו את ההמלצה למניית לאומי ביום ראשון מ"קנייה" ל"תשואת שוק". גורם מקורב לבעל עניין בבנק ציין כי השוק הגיב בחיוב להודעתה של המדינה. "המדינה כל הזמן מתגאה שבנק הלאומי הוא הבנק שמנוהל בצורה הטובה והמקצועית ביותר, למרות שבעלת השליטה בו היא המדינה. על כן, לא היה ברור כלל מדוע השוק הגיב בצורה כזו להודעתה של המדינה".



אנליסט הבנקים אלון גלזר מציין כי העליות בלאומי אינן רק על רקע המכירה המתוכננת, אלא נובעות מהשיפור שמציג בנק לאומי בשווי תיק ניירות ערך שלו, גם בחברות הכלולות. בנוסף, מציין גלזר כי לאומי ביצע הפרשות גדולות ביחסית לאחרים. מעבר לכך, "מכירה של מניות המדינה יכולה לעשות רק טוב לנייר כיוון שיש בו התעניינות גם של זרים וגם מקומיים כאלו שחושבים על שליטה או רוצים להשאיר אפשרות לשליטה בעתיד.



אנליסט הבנקים טרנס קלינגמן מאקסלנס מציין כי כי בנוסף לכך שהשוק צופה מאבק שליטה סביב לאומי, בשל מדיניות ההפרשות השמרנית שלו, עשוי הבנק עקב השיפור במצב בשווקים לא להידרש להפרשות נוספות. זאת לעומת בנק הפועלים, שם ישנו "מטאטא חדש" ומצפים שההנהלה החדשה תעשה הפרשות באופן יותר שמרני - דבר שצפוי להגדיל את ההפרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully