וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת הקייטרינג הגדולה ביותר בתחום שירותי המזון התארגנו בהסתדרות

חיים ביאור

21.10.2009 / 14:47

העובדים בחברת שפע החליטו על צעדם על רקע חוסר ודאות בעקבות שינוי הבעלות ומבנה השליטה בחברה



עובדי קבוצת הקייטרינג שפע, שהיא הגדולה ביותר בתחום שירותי המזון וההסעדה בישראל, התארגנו בהסתדרות. העובדים החליטו על צעדם על רקע חוסר ודאות בעקבות שינוי הבעלות ומבנה השליטה בחברה וחששם כי חלק מזכויותיהם הכלכליות לא יכובדו.



שפע פועלת מזה כ-30 שנים בתחום שירותי המזון וההסעדה ומעניקה שירותי קייטרינג לארגונים גדולים כגון חברת החשמל, בזק, משרד החינוך והסוכנות היהודית. החברה היתה עד כה בבעלות משותפת של משפחת וייזר, פייר בסנינו וחברת סודקסו הצרפתית. סודקסו השלימה באחרונה רכישה של מעל 50% ממניות שפע והפכה לבעלת השליטה בה. בעקבות הצטרפותם של 700 מתוך 1,000 עובדי שפע, הפכה ההסתדרות, על פי החוק, לארגונם היציג של כלל עובדי החברה. ההסתדרות מינתה ועד פעולה מקרב העובדים, בראשות גבריאל סרוסי.



ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עורך דין שי תקן, פנה בימים אלה לראשי קבוצת שפע על מנת שייכנסו למשא ומתן עם נציגי ההסתדרות על הסדרת תנאי ההעסקה של עובדי הקבוצה. "אנו משוכנעים כי נשכיל לקיים יחסי עבודה טובים ופוריים בין נציגות העובדים שהוקמה לבין הנהלת החברה", הוא כתב.



במסגרת עסקת החבילה שנחתמה לפני כחצי שנה בין ההסתדרות, משרד האוצר והמעסיקים הפרטיים, הועבר תיקון לחוק ההסכמים הקיבוציים לפיו המעסיק חייב לנהל משא ומתן עם ארגון העובדים היציג במקרה שבו עובדיו מתארגנים לראשונה. התאגדותם של עובדי שפע היא בהמשך למגמה דומה מצד עובדים בענפי התחבורה, חברות מזון, אנרגיה, שמירה וניקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully