וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סקייפ: "לספקיות הסלולר אין זכות לקבוע לצרכנים איך להשתמש בחבילות המידע שלהם"

אורי ברקוביץ'

21.10.2009 / 16:00

ג'וש סילברמן תקף בוועידת הנשיא את החברות שחוסמות את תוכנת הטלפוניה החינמית סקייפ ללקוחותיהם



נשיא חברת התוכנה סקייפ לטלפוניה על גבי הרשת, ג'וש סילברמן, התארח הבוקר בוועידת הנשיא בירושלים. במסגרת הוועידה, תקף סילברמן את ספקיות הסלולר החוסמות את התוכנה המאפשרת שיחות חינמיות או מוזלות ברשת האינטרנט. סילברמן טען שלחברות אין זכות למנוע מלקוחותיהם הגולשים את השימוש בתוכנה "אין להן זכות לקבוע אילו 0 ו-1 (אבני היסוד של מידע דיגיטלי), הן אוהבות ואילו הן לא".



סילברמן, שניהל בעבר את אתר השוואות המחירים שופינג.קום, הגיע לפנות בוקר לביקור בזק בישראל וישוב מחר לארה"ב. "כשיוסי ורדי מבקש אני עושה כל מאמץ להגיד כן", אמר בפתח דבריו והוסיף, והחמיא לחברת וולקטק שלדבריו היתה חלוצת טכנולוגיית הטלפוניה על גבי הרשת (voip), ושסללה את הדרך לפריצה הגדולה של סקייפ באמצע העשור.



"זו צריכה להיות בחירה של הלקוח", ענה סילברמן לשאלת themarker אודות היוזמות המקומיות שהוכנסו על מנת לחסום את סקייפ, וכמו יתר הסעיפים שהכניסה סלקום בחוזים עם לקוחותיה. סילברמן נמנע מלציין אם הוא מודע לכך, אך מיד הוסיף כי לדעתו ישראל מתקדמת בתחום זה מבחינה רגולטורית.



עוד טען סילברמן, כי אין מדובר רק בסוגייה של הגנה על זכויות הצרכן, אלא גם בהגנת זכויות האזרח. "תארו לכם שחברת החשמל היתה מוכרת גם מוצרי חשמל אך לא היתה מאשרת למוצרי חשמל מסויימים להתחבר לרשת החשמל שלה - איפה היינו היום אם זה היה המצב?", שאל.



סילברמן הוסיף ועקץ את חברות הסלולר כשטען "אף לקוח לא קם בבוקר ואומר - אני רוצה דור שלישי. הם לא אומרים אני רוצה פייסבוק בטלפון, או כל דבר דומה אחר. זו למעשה האפליקציה שדוחפת את האנשים לכיוון הזה. לכן, כשמוכרים חבילות יקרות לא ברור בהתחלה לכולם איך זה נמכר, אבל מכיוון שזה מאפשר ללקוחות לעשות שיחות וידיאו עם לקוחות אחרים, חלקם מוכנים לשלם על זה, גם מחירים גבוהים". סילברמן הפנה את חיציו גם לחברת אפל שמאפשרת כעת לבצע שיחות סקייפ רק בחיבור רשת אלחוטית wi-fi. "אנו מחכים לשינוי במדיניות של חברת אפל שתאפשר שיחות גם ברשת הדור השלישי".



"יש לנו היום כ-400 מיליון משתמשים רשומים, וכ-30 אלף מצטרפים חדשים מידי יום", תיאר סילברמן את מצבה של סקייפ היום. סילברמן הוסיף "רק ברבעון האחרון היו לנו 25 מיליארד דקות שיחה". לדבריו, דקות השיחה הכוללות בסקייפ גדלות בכ-60% מידי שנה". סילברמן הדגיש את החשיבות הרבה שסקייפ מייחסת לתחום הווידאו, ואת העובדה שסקייפ מספקת הרבה מעבר לשיחות קוליות: "שיחות קוליות זה רק עוד סוג של דאטה, וכל מכשיר היום יכול להפוך לכלי לביצוע תקשורת בתוספת תוכנה. תוסיף סקייפ למחשב או לאייפוד טאץ' ויש לך טלפון. תחבר מסך למצלמה ולמחשב, ויש לך עמדה לביצוע שיחות ועידה בווידאו. שיחות קוליות הן אפילו לא המדיום הכי פופולרי אלא בכלל מסרוני הטקסט. אם אני מאחר בעשר דקות לאשתי אני רוצה לשלוח לה הודעת טקסט, ולא לקיים איתה שיחה קולית".



שיחות וידאו, הסביר סילברמן, הן לא עוד גירסה של שיחות קול - החשיבות הגדולה היא בנוכחות של האנשים במקומות אחרים - מסבתא בפלורידה ש'משתתפת' בסדר הפסח של הבת שלה בניו יורק, ועד למרכזי פיתוח שונים, שבכל זמן נתון, יכולים לראות דרך המסך מה מתרחש במקום אחר. תיפעול הסקייפ גם נעשה בקלות רבה מאוד - קליק אחד על הכפתור הירוק - אפילו אמא שלי, בת ה-69 הבינה בקלות איך מתפעלים את זה".



באשר לאיכות השידור, הבטיח סילברמן כי "בחברה שמים דגש על הפיכת התקשורת לקלה יותר, ועל שיפור רציפות השידור". סילברמן הסביר שכדי ששיחות הווידיאו יהיו זמינות גם בסלולר, עוד צריכים לעבור כברת דרך טכנולוגית. "מבחינת התוכנה אנו מוכנים, אבל גם התשתית הפיזית צריכה להיות מוכנה מבחינת רוחבי הפס הדרושים, כוח המיחשוב של המכשירים, והספק הסוללות שלהם", אמר סילברמן, והוסיף כי "היום סקייפ מסוגלת להעביר תקשורת קולית בחצי מרוחב הפס שהיה נדרש עבורה רק בשנה שעברה. גם בווידיאו אנו עושים מאמץ להביא ליותר התייעלות".



סילברמן התפאר גם בפופולריות של אפליקציית סקייפ לאייפון: "2 מיליון אנשים כבר הורידו אותה מיד כשהושקה, והיום יש לה כ-4 מיליון משתמשים, כלומר היא מותקנת על כ-10% מכלל האייפונים והאייפודים בעולם", אמר סילברמן, והוסיף כי בחברה עומלים על כך שסקייפ תהיה מותקנת במכשירים סלולריים כמו בדגם ה-n97 של נוקיה.



במגזר האירגוני, סילברמן טען שהתוכנה נתקלת ביחס סובלני מצד מנהלי מערכות המידע שלא ממהרים להסיר אותה, גם אם היא הותקנה על ידי עובדים בניגוד למדיניות הארגון. "אנו שמים כעת פוקוס גם במגזר הזה, והישקנו גירסה מתאימה לאירגונים קטנים כגדולים. מישור נוסף שבו נרצה להתפתח הוא פתיחת ה-api למפתחים חיצוניים, שיוכלו לפתח יישומים על גבי הפלטפורמה של סקייפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully