וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר ראג' רג'רטנאם הודיע על סגירת קרן הגידור גלאון עקב אישומי מסחר לפי מידע פנים נגדו

סוכנויות הידיעות

21.10.2009 / 17:06

מספר חברות הביעו עניין ברכישת הקרן; רג'רטנאם שוחרר בערבות של 100 מיליון דולר לאחר שנעצר בשבוע שעבר



ראג' רג'רטנאם, מייסד קרן הגידור האמריקאית גלאון (galleon), שהואשם בשבוע שעבר בהונאת מסחר לפי מידע פנים, הודיע למשקיעים כי בכוונתו לסגור את הקרן המנהלת נכסים בהיקף של כ-3.7 מיליארד דולר. כך לפי מכתב ששלח רג'רטנאם לעובדי הקרן ולמשקיעים בה.



"החלטתי שהדבר הטוב ביותר כעת עבור המשקיעים והעובדים הוא לסגור באופן מסודר את הקרנות של גלאון במקביל לבחינת מגוון חלופות לעסקינו", כתב במכתב רג'רטנאם, המדורג במקום ה-551 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס", עם הון אישי של 1.3 מיליארד דולר.



גורמים המקורבים לגלאון אמרו כי אחת החלופות הנשקלות היא מכירת קרן גלאון לחברה אחרת, על פי "וול סטריט ג'ורנל". מקורב אחר לקרן אמר כי מספר חברות כבר הביעו עניין ברכישת הקרן, על פי בלומברג.



רג'רטנאם נעצר ביום שישי על ידי הבולשת הפדרלית (fbi), ביחד עם חמישה מנהלים בכירים נוספים ממגזרי הטכנולוגיה והפיננסים, בחשד להונאת המסחר לפי מידע פנים הגדולה בתולדות מגזר קרנות הגידור. רג'רטנאם שוחרר בערבות של 100 מיליון דולר.



לפי החשד, במסגרת ההונאה גרפו המעורבים רווחים של 18 מיליון דולר. בנוסף לרג'רטנאם, הוגשו אישומים גם נגד רוברט מופט, סגן נשיא ענקית המחשוב יבמ, וכנגד רג'יב גואל, מנהל השקעות אסטרטגיות בקרן אינטל קפיטל - זרוע ההון סיכון של ענקית השבבים אינטל. כן הואשמו אניל קומאר, בכיר בחברת הייעוץ מקינזי ושני בכירים בחברת ההשקעות ניו קאסל, בהם נשיא החברה, מרק קרקלנד.



לפי אישומים שהוגשו נגד השישה ביום שישי בבית משפט בניו יורק, השתמשו הנאשמים במידע פנים כדי לסחור בשורה של מניות, בהן גוגל, הילטון ו-amd. "הנאשמים פעלו בעולם שבו יד רוחצת יד", אמר נציג משרד התובע הכללי של ניו יורק ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully