וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב כפר יונה מואשם כי הריץ מניות מכספי מכרים; הרווח: 100 אלף שקל

עמית בן-ארויה

21.10.2009 / 17:53

השיטה: מתן הוראת רכישה או מכירה על ידי הנאשם, ומייד מתן הוראה נגדית, על ידי אחד מחבריו



אפרים יונה, בן 51 מכפר יונה, נאשם בהרמת מניות באמצעות עסקות קש בינו לחברים שניהל עבורם השקעות. לפי חישובי הפרקליטות, רווחיו הסתכמו ב-100 אלף שקל. העבירות המיוחסות ליונה הן קבלת דבר במרמה, הנעה בדרכי תרמית והשפעה על שערי מניות. כתב האישום הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בתל אביב.



לפי כתב האישום, קרובת משפחה וחבר ותיק של יונה שסמכו על בקיאותו בשוק ההון פנו לעזרתו בתחום ההשקעות. כתב האישום מתאר כיצד פעלו על פי הנחיותיו, מבלי שהפעילו שיקול דעת בנוגע לאופי המסחר במניות או הכמות הנרכשת.



לפי כתב האישום, ב-2006-2008 יונה יצר רווחים בחשבונו, תוך ניצול חשבונותיהם של השניים, כשהוא מניע אותם לבצע עסקות במניות, אשר הניבו רווחים בחשבונו והפסדים בחשבונותיהם, תוך הצגת מצג שווא כלפיהם. הוא נאשם כי הסתיר את העובדה שבחלק גדול מהמקרים הוא היה הצד השני לעסקה. עסקות אלה יצרו בחלק מהמקרים הרצת מניות שהניבה לו רווחים. "הם נתנו בו אמון מלא ועיוור", נאמר בכתב האישום.



השיטה הטכנית הייתה מתן הוראת רכישה או מכירה על ידי הנאשם, ומייד בסמוך, מתן הוראה נוגדת, על ידי אחד מהשניים - על פי הנחיה של יונה - בכמות ובשער המבטיחים את המפגש בין ההוראות, ויצירת עסקה בשער התואם את האינטרס של הנאשם.



העסקאות המתואמות בוצעו, לרוב, כך שהנאשם רכש לחשבונו מניות בשער נמוך ככל האפשר. בהמשך, כדי להבטיח קיומה של עסקת מכירה מחשבונו, נתן הנאשם, זמן קצר לאחר הרכישה לחשבונו ולאחר שנתן הוראת מכירה למניות אלו בחשבונו, הנחיה לאחד מהשניים לרכוש את המניות בשער גבוה משמעותית מהשער שבו רכש אותן, כשההפרש בין עלות הרכישה לתמורת המכירה נותר בחשבונו.



כתב האישום הוגש על ידי עו"ד חנה קורין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. עו"ד עמית בן-טוב שמייצג את יונה מסר בתגובה כי "כתב האישום הינו מנופח ומנותק מהמציאות. הפרקליטות, לצערי הרב, לא עשתה עבודתה נאמנה ולו הייתה בוחנת טוב יותר את עובדות המקרה ואת חומר הראיות שבידה, כפי שמצופה ממנה לעשות, אין כל ספק בליבי כי כתב אישום זה לא היה רואה אור יום. כל העובדות יתבררו בבית המשפט ובסופו של יום הצדק יצא לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully