וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות למשפ' דנקנר: הציגו הסדר חוב או שננקוט בצעדים לפירוק החברה

מיכאל רוכוורגר

21.10.2009 / 18:50

זאת לאחר שחלפו שבעה חודשים מאז הצגת טיוטת הסדר החוב של מחזיקי האג"ח ולא חלה התקדמות בין הצדדים



הסבלנות של מחזיקי אג"ח מסדרות א' ו- ב' של חברת אלרן השקעות שבשליטת גדי, דורי ודני דנקנר, הולכת ואוזלת. זאת אחרי שחלפו 7 חודשים מאז שהוצגה טיוטת ההסדר החוב בין מחזיקי האג"ח של החברה לראשיה, ומאז לא חלה התקדמות ממשית בין הצדדים. במכתב ששלחו קופות הגמל וקרנות נאמנות של בית ההשקעות פסגות, באמצעות עו"ד יואב כספי ממשרד עו"ד רון גזית, לנציגי פסגות הם דורשים הצגת המתווה הסופי של ההסדר וזימון אסיפת מחזיקי אג"ח בכדי לאשר את ההסדר. אלרן השקעות פועלת בעיקר בתחומי נדל"ן ותקשורת.



בפסגות מציינים כי אמנם ידוע להם על חלק מן הסיבות שבגינן מנסה אלרן לדחות את הצגת ההסדר להצבעה (בין השאר המגעים למכירת אחזקותיה בחברת הלוויין הרומנית dth לפי שווי חברה של 80- 100 מיליון יורו) ואולם לטענת פסגות "מרשינו סבורים כי תקופה של 7 חודשים, הינה מעל ומעבר לכל זמן סביר הנדרש להשלמת ההליכים הנדרשים להשלמת ההסדר".



במכתב מתריע עו"ד כספי כי: "אם לא תיענה בקשת מרשינו, הנחו אותנו מרשינו לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם, על מנת להביא למיצוי זכויות מרשינו כפי שמוקנות להם כמחזיקי אג"ח של החברה, במטרה להיפרע את חובות החברה למרשינו". בפסגות אומרים למעשה כי לא יהססו לנקוט בכל האמצעים, בהם הבקשה לפרק את החברה.



לפי דו"ח מצבת ההתחייבויות האחרון שפרסמה אלרן השקעות, היא אמורה לפרוע 192 מיליון שקל ב-12החודשים שבין סוף יוני 2009 לתחילת יולי 2010. החברה חייבת 44 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב מסדרה ב' מקרב הציבור ו-18.5 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב מסדרה א' מקרב הציבור.



ההסדר שאושר במארס האחרון בידי בעלי האג"ח מבוסס על דחיית מועד תשלום הריבית מ-2009 ל-2010, דחיית מועד התשלום של הקרן בשנתיים, העלאת הריבית ב-5.05% והנפקת אופציות ל-10% בדילול מלא במחיר מימוש של 5.5 שקלים למניה, הנמוך ב- 5% ממחירה של המניה כיום.



היקף החוב הכולל לבעלי איגרות החוב גדול משמעותית, אך גדי ושמואל דנקנר מחזיקים ב-64% מסדרה ב' של איגרות החוב וב-26.6% מסדרה א' של איגרות החוב. חלק מהחוב לגדי ולשמואל דנקנר (21.8 מיליון איגרות) נחות בהשוואה לחוב לבעלי האג"ח מהציבור, וייפרע רק לאחר שאלרן השקעות תפרע את חובה לבעלי האג"ח מהציבור.



אלרן ביקשה דחייה באישור ההסדר בידי בית המשפט עד לגיבוש תנאי העסקה ב-dth. נראה שבאלרן סבורים כי עסקה שתתבסס על מכירת מניותיה של אלרן השקעות ב-dth תאפשר יישום מיידי של ההסדר, בעוד אם עסקת dth תיעשה באמצעות הקצאת מניות לגורם חיצוני כמו יורוקום תמורת הזרמת כספים ל-dth.



במצב כזה לא יהיו בידי אלרן אמצעים כספיים שיאפשרו את יישומו המיידי של ההסדר, וכך יהיה צורך בדחיית מועדי הפירעונות. אלרן השקעות ציינה שההסדר המסתמן של החוב לבנקים (37 מיליון שקל) מבוסס על חלוקת יתרת החוב לשני סכומים: האחד ייפרע בסמוך לפירעון הריבית למחזיקי איגרות החוב והתשלום השני ייפרע בסמוך לפירעון התשלום הראשון של הקרן למחזיקי האג"ח. בחברה הסכימו לרישום שיעבוד שני לטובת בעלי איגרות החוב. גם השלמת ההסדר עם הבנקים ממתינה להתפתחות בעסקת dth.



מצבה הכספי של אלרן השקעות ממשיך להיות קשה. החברה סיימה את הרבעון השני של 2009 בהפסד של 25 מיליון שקל, גרעונה בהון העצמי הגיע נכון לסוף יוני 2009 ל- 237 מיליון שקל,והיא אינה עומדת באמות המידה פיננסיות במסגרת ההלוואות לבנק לאומי. אג"ח א' נסחרות בתשואה לפדיון של 1,000%, אג"ח ב' ב- 170% ושווי השוק של אלרן הנו 12.5 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully