וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלומות הפיננסיים של לבייב מתנפצים: מנהל מגעים למכירת אפריקה השקעות למיטב בכ-10-20 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

21.10.2009 / 19:03

מדובר במחיר נמוך, המשקף את מצבו הקשה של בית ההשקעות, שבעקבות המשבר כמעט והתרוקן מנכסיו



לפני כמה שנים בעיצומה של הגאות בשווקים, אפריקה ישראל חלמה להגדיל את הפעילות הפיננסית בעקבות ההזדמנויות שנוצרו בעקבות רפורמת בכר בשווקים הפיננסים. במסגרת פעילוות זו, אפריקה התמודדה על רכישת בית ההשקעות פסגות וניהלה מגעים לרכישת אי.בי.אי. ואולם, המציאות הפיננסית הקשה שאליה נקלעה אפריקה - מציאות שאילצה אותה לפתוח במגעים לפריסת חובות עם נושיה - גורמת לה להיפרד גם מחלום זה.



לאחר שניהלה במהלך השנה האחרונה מגעים עם גופים שונים, קיבלה אפריקה בימים האחרונים פנייה מבית ההשקעות מיטב, שבשליטת משפחת סטפק, למכירת בית ההשקעות אפריקה השקעות. מדובר בפנייה ראשונית ולא בטוח שהמגעים אכן יבשילו לכדי הסכם מחייב.



נכון להיום בית ההשקעות של אפריקה, המנוהל על ידי אלדד ברק, מחזיק בנכסים בהיקף של מיליארד שקל בעיקר על ידי קרנות נאמנות ובניהול תיקים. ההשקעה של אפריקה בבית ההשקעות רשומה בספריה במינוס 40 מיליון שקל. לפי ההערכות, מיטב יעבירו לאפריקה סכום שבין 10-20 מיליון שקל במזומן. מדובר במחיר נמוך, המשקף את מצבו הקשה של בית ההשקעות, שבעקבות המשבר כמעט והתרוקן מנכסיו.



פעילים בשוק ההון טענו, כי מבחינת אפריקה ישראל ישנו היגיון כלכלי בעסקה, שכן בית ההשקעות מעסיק עשרות עובדים, חלקם בתפקידי משרה בכירים, הגוררים הוצאות גבוהות שלא בטוח שאפריקה יכולה להרשות לעצמה.



לעומת אפריקה, מיטב מצויה בימים אלה בשיאו של מסע רכישות ומיזוגים, כך שהעסקה עם אפריקה, שבמידה ותתבצע תצטרף לעסקות המיזוגים עם גאון שוקי הון וישיר בית השקעות, ותגדיל את היקף הנכסים המנוהלים על ידי מיטב ללמעלה מ-30 מיליארד שקל.



באפריקה ישראל אישרו את הידיעה וציינו כי אכן התקבלה פנייה ממיטב. ממיטב נמסר בתגובה כי "בחודשים האחרונים אנו בוחנים מספר עסקות בשוק ההון. אף אחת מהן לא הגיעה לכלל סיכום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully