וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה חקירה פלילית נגד ניק לוין בבריטניה; דיווח - "חובותיו למוני פנאן 20 מיליון דולר"

סוכנויות הידיעות

21.10.2009 / 19:24

החקירה תערך על ידי המשרד לחקירת הונאות חמורות; הערכה: לוין חייב למשקיעים כ-330 מיליון דולר



המשרד לחקירת הונאות חמורות בבריטניה (sfo) הודיע היום כי פתח בחקירה פלילית נגד ניק לוין, הסוחר הבריטי פושט הרגל אשר חייב לפי ההערכות למשקיעים, בהם ישראלים דוגמת מיקי דורסמן ומוני פנאן, סכום כולל של כ-200 מיליון ליש"ט (330 מיליון דולר).



"המשרד להונאות חמורות פתח באופן רשמי בחקירה פלילית לאחר שקיבל תלונות לגבי עסקיו של ניק לוין", נאמר בהודעה שפירסם sfo. "זאת בנוסף לתלונות שהוגשו בעניין למשטרת לונדון, עמה משתף המשרד פעולה".



המשרד ציין עוד כי לוין כבר נחקר מרצונו, תחת אזהרה, ביום חמישי שעבר, ושוחרר לאחר החקירה מבלי שהוגשו נגדו אישומים, בכפוף להתחייבותו להתייצב לחקירות נוספות. במהלך השבוע החולף היו דיווחים לפיהם לוין נעלם. sfo גם קרא לכל מי שמכיר את לוין לבוא להעיד בפרשה. "המשרד להונאות חמורות היה רוצה לשמוע מאנשים שחושבים שיש בידם מידע שעשוי לסייע למשרד בחקירתו", נאמר בהודעה.



לפי דיווחים בעיתונות בבריטניה, ובכלל זה של "טיימס" הלונדוני, היקף חובותיו של לוין למוני פנאן הסתכם ב-20 מיליון דולר.



בשבוע שעבר פירסמה העיתונות בבריטניה דיווחים לפיהם לוין בן ה-45, סוחר מוביל בסיטי של לונדון, נעלם לאחר שהוגשו נגדו תביעות מצד משקיעים שאת כספם הפסיד. חברת דלויט, שמונתה לכונסת נכסיו של לוין, לאחר שהוכרז כפושט רגל לפני כשבועיים, קיבלה פניות מ-30 איש עד כה, ביניהם גם בנק בבריטניה, שטוען כי לוין היה חייב לו כמה מיליוני ליש"ט.



בין נושיו של לוין נמצא גם הישראלי מיקי דורסמן, שאמר השבוע ל-themarker כי היכרותו עם לוין שטחית - לדבריו פגש בו לפני מספר שנים פעם אחת בלבד, והיום אפילו לא היה מזהה אותו ברחוב. "מדובר בכסף שהושקע באמצעות בנק ההשקעות", אמר דורסמן, שסירב לומר איזה סכום הושקע אצל לוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully