וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 29% ברווחי אי-ביי; המניה צונחת ב-8% אחרי הסגירה עקב תחזית מאכזבת

נמרוד הלפרן

21.10.2009 / 22:35

ענקית המסחר המקוון רשמה גידול של 6% בהכנסות ברבעון השלישי - צמיחה ראשונה זה שנה



ענקית המסחר המקוון דיווחה היום על נפילה של 29% ברווחיה ברבעון השלישי, וסיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. עם זאת, החברה רשמה הכנסות גבוהות מהצפוי וצמיחה רבעונית ראשונה בהכנסות זה שנה.



אי-ביי, המפעילה את אתר המכירות הפומביות הפופולרי באינטרנט, רשמה ברבעון השלשיי רווח נקי של 349.7 מיליון דולר, או 27 סנט למניה, לעומת רווח של 492.2 מיליון דולר, או 38 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 502 מיליון דולר, או 38 סנט למניה - סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.



אי-ביי, אחד האתרים הוותיקים והמוכרים באינטרנט, הפועל מאז שנת 1995, רשמה ברבעון הכנסות של 2.24 מיליארד דולר, צמיחה של 6% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 2.14 מיליארד דולר. זו הצמיחה הראשונה בהכנסות החברה לעומת הרבעון המקביל זה ארבעה רבעונים.



אי-ביי, אשר רכשה בשנה שעברה את חברת הסטארט אפ הישראלית פרודסיינסז (fraudsciences) תמורת 169 מיליון דולר, צופה במבט קדימה לרשום ברבעון הנוכחי רווח של 38-40 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 40 סנט למניה. אי-ביי צופה לרשום ברבעון הכנסות של 2.2-2.3 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים למכירות של 2.26 מיליארד דולר.



"התוצאות שלנו ברבעון השלישי היו חזקות, שירות התשלומים המקוון פיי-פאל (paypal) צבר תנופה, ונתח השוק העולמי ועסקי הליבה שלנו רשמו מגמות חיוביות"" אמר מנכ"ל אי-ביי, ג'ון דונאהו, בעת פרסום הדו"חות.



מניית אי-ביי, אשר זינקה ב-150% מאז השפל של חודש מארס וב-38% ברבעון השלישי לבדו, נופלת בקרוב ל-8% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה קלה.



אי-ביי הודיעה לפני קרוב לחודשיים על כוונתה למכור את השליטה בשירות הטלפוניה האינטרנטי סקייפ לקבוצת משקיעים פרטיים, לפי שווי של 2.75 מיליארד דולר. במסגרת העיסקה, תקבל אי-ביי שני מיליארד דולר בתמורה ל-65% ממניות סקייפ. סגירת העיסקה צפויה להתרחש ברבעון הרביעי של השנה.

קבוצת המשקיעים שרוכשת את סקייפ כוללת את אנדרסן הורוביץ, חברת הון סיכון חדשה שבראשה עומד אחד ממייסדי נטסקייפ, מארק אנדרסן, שגם חבר בדירקטוריון אי-ביי, וכן אינדקס ונצ'רס, חברת הון סיכון לונדונית שהיתה בין המשקיעים הראשונים בסקייפ. כמו כן, כוללת קבוצת המשקיעים את חברת ההשקעה הפרטית סילבר לייק, וקרן פנסיה קנדית.



עם זאת, עסקת מכירת סקייפ עלולה להיקלע לקשיים עקב תביעה שהגישו מייסדי סקייפ נגד אי-ביי בארה"ב בעקבות ההודעה על העסקה, בטענה כי אי-ביי הפרה את זכויות היוצרים שלהם בקוד התוכנה של סקייפ. אי-ביי זכתה במרכז לרכישת סקייפ ב-2005, בה התעניינו בזמנו גם גוגל ויאהו. העסקה, בסכום של 2.6 מיליארד דולר, עוררה בזמנו תמיהה בשל מחירה הגבוה, והיא ידועה כיום כאחת העיסקות הגרועות ביותר בתחום הטכנולוגיה בעשור האחרון.



בשבוע שעבר, נודע ל-themarker כי אי-ביי מתכננת להודיע בשבועות הקרובים על פתיחתה בישראל של חברת שיווק ומכירות של שירות התשלומים המקוון פיי-פאל (paypal).





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully