וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי חברות ה-S&P 500 צפויים ליפול ב-20.1% ברבעון הרביעי

דפנה מאור

23.12.2001 / 15:18

ברבעון השלישי נרשמה נפילה של 21.6% ברווחי החברות; אנליסטים חוזים שיפור ב-2002, בכפוף להתאוששות כלכלית


רווחי המגזר התאגידי בארה"ב צפויים להמשיך וליפול ברבעון הרביעי, כך עולה מתחזיות האנליסטים בוול סטריט. עבור הרבעון החותם את השנה חזויה נפילה של 20.1% ברווחי החברות הנסחרות במדד S&P 500, לפי נתוני תומסון פייננשל/פירסט קול.

תומסון פייננשל אמרה כי ייתכן שהנפילה תהיה חדה יותר, לאחר שבעקבות אזהרות רווח תיקנו האנליסטים את תחזיותיהם לרבעון הרביעי, וימשיכו לעשות זאת. ברבעון השלישי של 2001 נרשמה נפילה של 21.6% ברווחי החברות - החדה ביותר מאז המיתון הקודם ב-1991.

ציפיות להתאוששות ברבעון הראשון או ברבעון השני של 2002 הן בעירבון מוגבל. מרבית האנליסטים אומרים כי הן כפופות להתאוששות בכלכלה עצמה. נכון לעכשיו התחזיות מצביעות על ירידה של 5% ברבעון הראשון ועל עלייה של 10.3% ברבעון השני. עבור הרבעון השלישי יש תחזיות לקפיצה של 30.6% ברווחים, וברביעי - 34%.

התחזיות הממוצעות אינן מתייחסות בנפרד למניות הטכנולוגיה, להן ניתנה בשבוע שעבר תחזית קודרת על ידי כמה מהאסטרטגים המדויקים ביותר בוול סטריט. פרד היקי, המפרסם את עלון "היי-טק סטרטג'יסט" ודורג כגורו מניות הטכנולוגיה המוביל של 2001, וכמה מעמיתיו טוענים כי המיתון בענף הטכנולוגיה יימשך, וכי רווחי החברות במגזר ייפלו בשיעור חד.

אנליסטים נוספים שדורגו במקום גבוה ברשימת בוחרי המניות המוצלחים של השנה של Validea.com טוענים כי רמות המלאי בענף הטכנולוגיה עדיין גבוהות מדי, מכיוון שאין סיבות חדשות שיעוררו מחדש את הביקוש, וכי תקציבי השקעות ההון של חברות הטכנולוגיה יירדו בשנה הבאה. לדבריהם, העליות בתקופה האחרונה במניות הטכנולוגיה הן בועה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully