וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד שייצג אנשי מכבי מול רשות המסים: במכבי הקפידו על דיני המס; חבל שלא ראו מה קורה בחצר האחורית

עמית בן-ארויה

22.10.2009 / 8:45

עו"ד אבי גרוס: הן פנאן והן המשקיעים היו צריכים לנכות 15%-20% בגין רווחי ני"ע ו-20% בגין רווחי ריבית



נגד מוני פנאן מעולם לא נפתחה חקירה ברשות המסים. דוברת רשות המסים אמרה אתמול כי ברשות לא נפתחה בשלב זה חקירה בעניין העמלות שהרוויחו לכאורה אלה שהשקיעו כספים אצל פנאן. "היה ויעלה מידע בנוגע למעורבים אחרים ומידע בדבר חשד לעבירות הוא ייבדק", נמסר.



אם אכן ניהל פנאן מעין בנק השקעות פרטי, הוא אמור היה לדווח על כך למס הכנסה, וכך גם היו צריכים לעשות המשקיעים - שלפי הפרסומים גרפו עד 1.5% בחודש. "מהיכרות אישית עם המיסוי במכבי תל אביב, הקפידו שם על דיני המס והניכויים קלה כחמורה. חבל שלא ראו מה קורה בחצר האחורית", אמר עו"ד אבי גרוס ממשרד אליעד שרגא, שייצג כמה מאנשי מכבי תל אביב מול רשות המסים.



עו"ד ורו"ח רמי אריה מבהיר כי העובדה שמקור הפקת הריבית התרחש בישראל מתחייב דיווח לרשויות המס. "כל סכום של הכנסה שהתקבלה כריבית על הכסף חייב במס הכנסה, אף אם נתקבלה לפני שנים. אי דיווח או דיווח חלקי על הכנסות אינו מהווה דיווח ראוי ולעולם אין התיישנות על אי דיווח", אמר.



אריה ממליץ לכל הלקוחות של פנאן לגשת ולדווח לרשות המסים על השקעותיהם כ"גילוי מרצון" ובכך להימנע מכתבי אישום פליליים. באופן עקרוני, הטעים, את הרווחים מהעבר לא ניתן לקזז מההפסדים הנוכחיים.



לדברי גרוס, פנאן היה צריך לדווח למס הכנסה על הרווח העודף, שהוא ההפרש בין הריבית שקיבל המשקיע לרווח הכולל על ההשקעה. הן פנאן והן המשקיעים היו צריכים לנכות 15%-20% בגין רווחים של ניירות ערך ו-20% בגין רווחי ריבית. לפי תגובת הרשות אתמול, אין עדיין כל אינדיקציה שהכספים לא דווחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully