וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזירות פרעה: הממונה על השכר בארה"ב יקצץ ב-50% שכר הבכירים בחברות שקיבלו סיוע

דפנה מאור

22.10.2009 / 9:18

המשכורת במזומן תקוצץ ב-90%; הגזירות יחולו רק על שבע חברות שלא פרעו את חובותיהן לממשל



בכירים בשבע החברות שקיבלו סיוע מהממשל הפדרלי, כולל סיטי, aig וג'נרל מוטורס, יספגו הורדת שכר של 50% בממוצע בשנה הקרובה - כך הדליפו גורמים בממשל לכלי התקשורת בארה"ב. "צאר השכר" של ממשל אובמה, קנת פיינברג, החליט כי חלק המזומן בשכרם של 25 הבכירים בחברות הללו יקוצץ ב-90% בממוצע. יתר השכר יינתן במענקי מניות אשר מכירתן תוגבל לכמה שנים לאחר קבלתן.



פרטי תוכנית השכר לא פורסמו רשמית, אולם מניסיון החודשים האחרונים, הדלפות מהממשל היו מדויקות למדי. יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים בארה"ב, בארני פרנק, הודיע כי הוא שבע רצון מאוד מההחלטה ואינו סבור כי הקיצוצים מופרזים.



במהלך המשבר הפיננסי והכלכלי בשנה וחצי האחרונות סייעה ממשלת ארה"ב לחלץ כמה מהמוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב, כולל בנקים וחברות ביטוח, וכן את יצרניות המכוניות קרייזלר ו-gm. אולם לאחר שחברות אלו קיבלו מיליארדים מכספי משלמי המסים, התעוררה בארה"ב מחאה רמה כנגד השכר הגבוה שמקבלים בכירים בחברות אלו. במארס השנה שילמה aig בונוסים בהיקף של 165 מיליון דולר לעובדים בחטיבת הנגזרים שהביאה לנפילתה - מעשה שגרם לתגובות קשות, כולל איומי מוות על העובדים.



הטבות נוספות, כמו שימוש במטוסי מנהלים לצרכים פרטיים, שירותי לימוזינה ואחרים, יהיו כפופים לאישורו של פיינברג. כמו כן דווח כי פיינברג ילחץ על בכירי aig להחזיר את הבונוסים שקיבלו. עובדי חטיבת הנגזרים של aig יוגבלו לשכר של 200 אלף דולר.



שבע החברות שנכללות בהנחיות של פיינברג הן סיטי, בנק אוף אמריקה, aig, gm, קרייזלר, וחטיבות המימון של השתיים האחרונות.



ההנחיות לא ישפיעו על חברות שלא קיבלו סיוע ממשלתי, או כאלה שכבר פרעו את חובותיהן לממשל, כמו גולדמן סאקס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ומורגן סטנלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully