וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת אורקל, צפרה כץ, ננזפה ע"י הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה בעניין רכישת סאן

סוכנויות הידיעות

22.10.2009 / 9:22

הנציבות ביקשה מאורקל הוכחות שרכישת סאן לא תפגע בתחרות, ולא נענתה



נשיאת אורקל, צפרה כץ, נפגשה עם הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה, ניילי קרוס, בנוגע לעסקת רכישתה של סאן מיקרוסיסטמס על ידי אורקל. "קרוס הביעה את אכזבתה מכך שאורקל לא הציגה, למרות בקשות חוזרות, הוכחות ברורות לכך שהעסקה לא תפגע בתחרות או איזו הצעה לתיקון בעיות שזוהו על ידי הנציבות האירופית", אמר ג'ונתן טוד, דוברה של קרוס. "קרוס חזרה בפני כץ על הנכונות של הנציבות לקבל החלטה מהירה לגבי אישור העסקה, אולם הדגישה כי קבלת פתרון מהיר תלויה באורקל".



הנציבות האירופית החלה בחקירה מעמיקה של ההשתלטות של אורקל על סאן ב-3 בספטמבר, ומתכננת להגיש את פסיקתה ב-19 בינואר. העסקה אושרה בארה"ב באוגוסט, לאחר שמשרד המשפטים בדק את השפעות העסקה על מכירת רשיונות לתוכנת ג'אווה. אולם הנציבות האירופית איננה חוששת מפגיעה בתחרות החופשית בשוק הג'אווה, אלא בשאלה האם אורקל עלולה להגיע לעמדה דומיננטית מדי בשוק השרתים העסקיים לאחר שתקבל לידיה את mysql בעקבות הרכישה. אורקל היא המובילה בשוק מסדי הנתונים מבוססי קוד סגור, בעוד שתוכנת ה-mysql של סאן מובילה עבור מסדי הנתונים מבוססי הקוד הפתוח.



סאן הודיעה ביום שלישי כי בכוונתה לקצץ 3,000 משרות, 10% מכח העבודה שלה, כדי להקטין הוצאות. לארי אליסון, מנכ"ל אורקל, אמר בספטמבר כי סאן מפסידה 100 מיליון דולר בחודש בעקבות עיכוב העסקה על ידי הנציבות האירופית. לפי הנציבות, שוק מסדי הנתונים מרוכז מאוד בידי אורקל, יבמ ומיקרוסופט, המחזיקות ביחד 85% ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully