וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חששות מפני העלאת ריבית בעתיד? הירידה בריבית הארוכה מפגרת אחר הירידה בריבית הקצרה

נתן ליפסון

23.12.2001 / 16:51

התשואות במק"מים ניצבות עתה קרוב למה שצפויה להיות ריבית בנק ישראל - 3.8%, בעוד שהתשואות בשחרים הארוכים נעות סביב 6% ויותר;



בעוד שהתשואות באיגרות החוב הלא צמודות הקצרות - מק"מ, ירדו היום לרמה הקרובה לריבית בנק ישראל אחרי הירידה הצפויה של 2%, התשואות באיגרות החוב הלא-צמודות הארוכות - שחר, נעות סביב 6% ויותר, כלומר רחוקות משמעותית ממה שצפויה להיות ריבית בנק ישראל.



התשואות על איגרות חוב ארוכות הן בדרך כלל גבוהות יותר מהתשואות של איגרות החוב הקצרות, אבל הפערים הם על פי רוב נמוכים יותר מאלה השוררים כעת.



התופעה הזאת - שבה האג"ח הארוכות מגיבות במתינות רבה יותר להורדות ריבית בהשוואה לאג"ח הקצרות - מוכרת גם מהשוק האמריקאי, שבו חלה ירידה חדה בריבית.



אחת הסיבות לכך היא שההשפעה של הריבית הנקבעת על ידי הבנקים המרכזיים על האפיקים הקצרים משמעותית יותר, מכיוון שהיא עצמה ריבית לטווח קצר.



התופעה הזאת עשויה גם להעיד על אמון מוגבל של המשקיעים ביכולתם של הממשלה ובנק ישראל להביא לירידה אמיתית במחירי ההון הארוכים. היא גם עשויה להעיד על חששם של המשקיעים מפני האפשרות שהתוכנית הכלכלית החדשה לא תביא לתוצאות המיוחלות, ותאלץ את בנק ישראל לשוב ולהעלות את הריבית.



צמצום פער התשואות בין האג"חים הארוכים לקצרים יעיד, איפוא, על התגברות האמון של המשקיעים בתוכנית הכלכלית החדשה ויספק רקע נוח לחידוש ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully