וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידו נויברגר: טרייביטש העדיף לאבד את השליטה במפעל חייו טיב טעם - ולא לעשות תספורת לבעלי האג"ח

מיכאל רוכוורגר

22.10.2009 / 14:40

השבוע נודע כי טרייביטש מעביר את השליטה באנטר הולדינגס לידי חגי שלום וחברת הארגז



"קובי טריביטש בחר לוותר על השליטה בטיב טעם - מפעל חייו, בין היתר כדי לעמוד בהתחייבויות האג"ח של טיב טעם. המחויבות להחזר מלא של איגרות החוב לגופים המוסדיים ולציבור ללא ניסיונות לקיצוץ או דחייה של החזר החובות מהווה תעודת כבוד וראוי שתשמש כדוגמה לאחרים", כך אמר אתמול ל-themarker עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות דש אייפקס, לאחר שנודע כי 20 שנה לאחר שייסד את רשת המרכולים הלא כשרה טיב טעם, נאלץ טרייביטש לוותר על השליטה ברשת לטובת איש העסקים חגי שלום, הבעלים של קבוצת הארגז.



נויברגר אמנם לא נקב בשמות באופן מפורש, אך ציין כי "בתקופה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר ניסיונות לבטל או לדחות החזרים של אג"ח לציבור ולפעמים רק לאור העובדה שגם אחרים עושים את זה והתקופה הנוכחית מאפשרת. אני מקווה שהתנהגותו הראויה של טריביטש תסמן שלא רק שאפשר, אלא גם נכון לפעול אחרת".



כמו כן ציין נויברגר כי הוא לא היה מעורב באופן אישי בעסקה הזאת, אך אמר כי הוא מכיר את שלום במשך שנים רבות ואת טרייביטש למעלה מ-20 שנה. "יש משהו בערכים הפנימיים של טרייביטש שהוא לא יכול היה להרשות לעצמו לבצע תספורות למחזיקי האג"ח, גם במחיר של איבוד שליטה במפעל חייו", אמר.



לעומת טרייביטש שמבצע מימוש מאולץ, נויברגר ביצע לאחרונה אקזיט מרשים כשמכר את אחזקותיו בבית ההשקעות לידי אלי ברקת, ברווח של כ-28 מיליון שקל.



שלשום פורסם כי רשת השיווק הארגז של אלוף במיל' שלום צפויה לרכוש מידי עו"ד רוני בר ניר, הנאמן של חברת אנטר הולדינגס (לשעבר בשליטת איש העסקים עמית ברגר) המצויה בהקפאת הליכים, כ-38.1% ממניות טיב טעם המשועבדות לטובת מחזיקי אג"ח ב של אנטר.



לארגז תהיה הזכות למנות יו"ר הדירקטוריון במקומו של טרייביש שיישאר כדירקטור בחברה, וישמש כיו"ר ועדת הדירקטוריון לנושאי סחר או פיתוח עסקי. במסגרת השלב השני של העסקה יעמיד שלום לטיב טעם הלוואת בעלים של 32 מיליון שקל לתקופה של 3 שנים בריבית פריים +1.5% (2.25% בסך הכל). סך ההשקעה של שלום נאמדת ב-70 מיליון שקל בלבד, כשביוני 2007 ניהלו טרייביטש וברגר מגעים למכור את השליטה בטיב טעם (51%) תמורת כ-400 מיליון שקל.



ההלוואה תסייע לטיב טעם לשלם בחודש הבא למחזיקי אג"ח א תשלום של קרן וריבית בגובה 32.3 מיליון שקל. בין הצדדים סוכם כי בעתיד טרייביש עשוי לקבל חלק מהלוואת הבעלים בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully