וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל בריטניה היקר בעולם: דגל מחורר קליעים שלקח חלק בקרב טראפלגר ב-1805 נמכר תמורת 384 אלף ליש"ט

רויטרס

22.10.2009 / 14:57

הדגל האחרון שנותר כיום מהקרב הידוע הוענק לאחד מגיבוריו, סגן ג'יימס קליפן, ונמכר כעת על ידי צאצאיו



דגל בריטניה האחרון שנותר מקרב טראפלגר נמכר לאספן דגלים אמריקאי תמורת 384 אלף ליש"ט (636,300 דולר) - פי 20 מהערכת השווי הראשונית שלו, לפי דיווחים בתקשורת הבריטית והאוסטרלית. לפי הערכות, זהו המחיר הגבוה אי פעם ששולם עבור דגל בריטי. הדגל, מחורר מקליעים, ועליו עוד שאריות אבק שריפה, נמכר על ידי אחד מצאצאיו של סגן ג'יימס קליפן החי כיום באוסטרליה.



הדגל הורד מהתורן וניתן לסגן קליפן על ידי צוות ספינתו, hms ספרטיאט, לאחר הקרב הידוע ב-1805, בו ניצחו בקרב הספינות של האדמירל הבריטי נלסון את הצי הצרפתי, לחופי ספרד. הקרב הסתיים באובדן של 4,000 איש. הדגל בילה שנים רבות ארוז ושמור במגירה, אך לאחר מעבר המשפחה לאוסטרליה, החליטו למכרו, וקיבלו הערכה ראשונית בסך 15,000 ליש"ט.



הדגל הוצע למכירה פומבית היום בלונדון, בטרפלגר דיי, יום השנה לאותו קרב מפורסם, והמכירה הצליחה הרבה יותר מהצפוי. אספנים נאבקו על קניית הדגל המפורסם, ופניות רבות התקבלו גם בטלפון ובאינטרנט. הדגל, שמידותיו 3.5x2.1 מטרים, הורכב מ-31 חלקי בד על ידי צוות הספינה, hms ספרטיאט - הספינה האחרונה בטור הספינות של נלסון.



האספן האמריקאי שזכה במכירה הפומבית, אמר לרדיו abc האוסטרלי כי שרידים היסטוריים כמו דגל זה מדהימים, כיוון שלא רק שאנשים מוכנים למות עבורם, אלא גם להרוג עבורם. "זהו אחד הדגלים הכי היסטוריים, ודאי בעולם המערבי, שיש בידינו תיעוד היסטורי עבורו ועבור הסגן שקיבל אותו", אמר האספן, שביקש להישאר בעילום שם. האספן אמר כי הוא מנסה למצוא דרך להציג את הדגל בבריטניה ולשמרו.



האספן הוסיף כי סיפור החיים של קליפן עצמו הוא בעל עניין - אחד מרבי החובל הבודדים בצבא הבריטי שהחל כמלח פשוט וטיפס במעלה הדרגות של חיל הים. הוא היה אורג, אך בגיל 26 גוייס בכוח על ידי חיל הים, בשנת 1794. בעת קרב טרפלגר כבר שימש כקצין, ולאחר הקרב קיבל פיקוד על ספינה משלו - מסלול שעברו 16 חיילים בלבד בחיל הים הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully