וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התאבדותו של מוני פנאן: רשות המסים תפתח בחקירה

TheMarker Online

22.10.2009 / 15:11

מהרשות נמסר כי בעבר התנהלה חקירה אך היא הסתיימה לאחר שלא העלתה דבר



רשות המסים תפתח בחקירה בעקבות התאבדותו של מנהל מכבי תל אביב לשעבר, מוני פנאן. מהרשות נמסר כי בעבר התנהלה חקירה אך היא הסתיימה לאחר שלא העלתה דבר.



בשבוע החולף הופיעו לא מעט פרסומים שהצביעו על קשר עסקי בין איש העסקים הבריטי ניק לוין ופנאן. לפי הערכות, פנאן ניהל מעין "בנק פרטי" של השקעות עבור שחקני מכבי תל אביב וגורמים אחרים בעולם הספורט, והשקיע חלק מהכסף אצל לוין.



לפי הערכות, עשרות שחקני כדורסל ובעלי תפקידים נוספות בענף השקיעו ב"בנק" הפרטי של פנאן, פעילות שנמשכה בשני העשורים האחרונים. ככל הנראה, פנאן היה מקבל מהמשקיעים כסף ומחזיר להם ריבית של 1.5%-2% בחודש, בדרך כלל במזומן.



במקביל לעבודתו של פנאן כמנהל מכבי תל אביב, אותה עשה בהתנדבות, עבד פנאן בחברה שעסקה בניכיון צ'קים ומתן הלוואות בשוק האפור. לפי הערכות, הריביות הגבוהות של השוק האפור איפשרו לפנאן להציע תשואה גבוהה למשקיעים אצלו. כמו כן, ייתכן כי פנאן העביר חלק לניק לוין כדי שישקיע אותו במניות.



לפי פרסומים בעיתונות, אחד מהמשקיעים אצל פנאן היה מאמן הכדורסל דיוויד בלאט, שלכאורה השקיע אצלו 2 מיליון דולר. מאמן הכדורסל צביקה שרף, ידידו הקרוב של פנאן שעל פי פרסום בעיתונות השקיע אצלו מיליון דולר, הכחיש באופן גורף את הדברים. "עורך דיני שלח מכתב בעניין למי שפירסם זאת", אמר שרף ל-themarker



הפעילות של פנאן כ"בנק" היתה סוד גלוי בקרב רבים בענף הכדורסל. גם מי שלא ידע, הכיר את פנאן כמי שמסתובב תמיד עם מזומן רב בכיסיו. "ידעתי שהוא עוסק בתחום הכספים, שהוא מנהל השקעות באופן פרטי", אמר שחקן העבר מיקי ברקוביץ'. "אבל לא ידעתי על שחקנים שהשקיעו אצלו".



כבר בנובמבר 2004 חשף יורם גביזון במגזין themarker כי פנאן הועסק בחברת יו-שר פיננסים, העוסקת בניכיון צ'קים ובמתן הלוואות בשוק האפור (ראו מסגרת). לדברי שאול שרבני, בעלי יו-שר, פנאן הועסק בחברה כחמש שנים. "היינו פעם כמו אחים", אמר שרבני. "אבל בשלוש-ארבע השנים האחרונות אנחנו לא בקשר".



פנאן גם שימש כחלפן הכספים של הקבוצה, ושחקנים ומנהלים היו באים אליו כדי להצטייד בכסף מזומן לקראת הנסיעות לחו"ל. "החלפת כסף היתה מקור פרנסתו, או לפחות חלק ממנה", אמר השבוע אמי אשל, לשעבר מנכ"ל מכבי תל אביב. "לקראת נסיעה לחו"ל היינו מחליפים אצלו דולרים. אני הייתי כותב לו צ'קים אישיים ומקבל ממנו דולרים. השער של מוני היה יותר טוב מהבנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully