וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה את המיזוג בין מלונות פתאל ואזורים

עירית רוזנבלום

22.10.2009 / 18:21

העיסקה בשויו 970 מיליון שקל תעלה את מספר המלונות של רשת פתאל ל-30



הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, אישרה אתמול מיזוג בין מלונות פתאל בע"מ, א.מ.א. מלונות בע"מ ואזורים תיירות בע"מ. במסגרת המיזוג ירכשו מלונות פתאל וא.מ.א. מלונות, בחלקים שווים, את מלוא הון המניות של אזורים תיירות בע"מ.



מלונות פתאל היא חברה פרטית בשליטת דוד פתאל העוסקת בניהול רשת בתי מלון בפריסה ארצית. חלק ממלונות אלו בבעלותה, ואילו את המלונות האחרים היא מנהלת באמצעות הסכמי ניהול או שכירות.
א.מ.א. מלונות, השותפה של פתאל ברכישת המלונות תמורת 970 מיליון שקל, היא חברת אחזקות, בבעלות מלאה של candle corporation europe b.v. שפעילותה היחידה בישראל הרלוונטית למיזוג הנה אחזקה של 30% ממלון באזל תל אביב, שאף הוא עבר באחרונה לניהול מלונות פתאל.



אזורים תיירות היא חברה פרטית בבעלות אזורים חברה להשקעות בפיתוח ובבנין בע"מ ובוימלגרין קפיטל בע"מ, שתיהן בשליטת ישעיהו בוימלגרין.



העיסקה של אזורים, המונה 12 מלונות, תעלה את מספר המלונות של רשת פתאל ל-30 מלונות בבעלות ובניהול ברחבי הארץ. הממונה בדקה בעיקר מצב המלונאות בטבריה, באילת ובים המלח והאם יש חשש שהחברה ממוזגת תיצור כוח שוק חד צדדי . "מאחר והחברה הממוזגת לא צפויה להיות בעלת מעמד דומיננטי בשווקים הרלוונטיים ובוודאי שלא ברמה הארצית, לא קיים חשש מפני הפעלת כוח שוק כלפי סוכני הנסיעות" נמסר ממשרד הממונה על ההגבלים העסקיים, "לפיכך, נמצא כי המיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ועל כן הוחלט לאשרו". אישור הממונה הוא אחד הצעדים לקראת השלמת העיסקה בין הצדדים, שבינתים לא הגיעה לידי גמר, למרות שבימים אלה מלאו 3 חודשים לחתימה על ההסכם.



בדיקת המחלקה הכלכלית של רשות ההגבלים העסקיים העלתה כי קיים חשש שהמיזוג יגרום לפגיעה בתחרות בשלושה אזורים: טבריה, אילת וים המלח. עם זאת מהבדיקה עלה כי לאור כמות ומגוון המלונות בשלושת הערים המיזוג לא צפוי להוביל ליצירת כוח שוק חד צדדי משמעותי.



"מאחר והחברה הממוזגת לא צפויה להיות בעלת מעמד דומיננטי בשווקים הרלוונטיים, ובוודאי שלא ברמה הארצית, לא קיים חשש מפני הפעלת כוח שוק כלפי סוכני הנסיעות. לפיכך, נמצא כי המיזוג אינו מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות ועל כן הוחלט לאשרו", נמסר ממשרדה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully