וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח המשא ומתן לרכישת גז טבעי בין חברת החשמל לבין השותפות בקידוחי "תמר" ו"דלית"

אבי בר-אלי

22.10.2009 / 19:12

בתום חודשיים של "הקפאה" - חודשו המגעים לרכישת כמויות הגז הדרושות לחברת החשמל בעשור הבא



נפתח המשא ומתן לרכישת גז טבעי בין חברת החשמל לבין השותפות בקידוחי "תמר" ו-"דלית". לפני כחודשיים הוגש דו"ח הרזרבות המוכחות של נפחי הגז בקידוח "תמר" (170 bcm). המשא ומתן יסוב סביב רכש הגז הדרוש לחברת החשמל החל מהשנים 2012-2013, אז צפוי שדה "ים תטיס" שמול חופי אשקלון להגיע לכדי מיצוי.



כיום, שותפות ים-תטיס מספקות לחברת החשמל 2.7 bcm בשנה. אולם, נפחי הגז שלהם תידרש חברת החשמל בעתיד גבוהים עוד יותר. הסיבה לכך היא כניסתן לפעילות של תחנות הכוח המוקמות במסגרת תכנית החירום למשק החשמל.



לפי הערכות, בשבועות האחרונים עוכב המשא ומתן בין הצדדים בעקבות תקרית "מכתבי האיום". במהלך התקרית שיגר בא כוחה של דלק אנרגיה מכתבים אל חברי דירקטוריון חברת החשמל, ערב הדיון על פתיחת הסכם הגז עם הספקית המתחרה emg.



במכתבים הזהירה דלק את הדירקטורים כי תראה בהם אחראים אישית לנזקים שיגרמו לה מפתיחת ההסכם. בחברת החשמל זעמו על שיגור המכתבים ו"קיררו" למשך תקופה את המגעים עם שותפות "תמר".



השותפות בקידוחי תמר ודלית הן נובל אנרג'י (36%), ישראמקו (28.75%), אבנר חיפושי נפט (15.625%), דלק קידוחים (15.625%) ודורגז (4%). כולן זקוקות אף הן להסכם גז ארוך טווח עם חברת החשמל אשר ישמש כחוזה עוגן שסביבו תגובש חבילת המימון לפרויקט הפיתוח, המוערך ב-2.5 מיליארד דולר.



לפי הערכות, יחליטו השותפות על קדיחת 3-4 בארות תת ימיים נוספים. אלו, יאפשרו הפקה של 5-6 מיליארד מ"ק (bcm) גז טבעי מדי שנה לצרכי המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully